A jegybank kedden 10 millió forint felügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a MagNetet, pénteken újabb, ezúttal 5,5 milliós bírságot kapott a bank.
A korábbi, 10 milliós bírságot belső ellenőrzésének és nyilvántartási rendszereinek nem megfelelő működése, illetve az ügylet- és ügyfélminősítés, valamint a hitelezési tevékenység területét érintő egyes hiányosságok miatt kapta a bank.
Nem volt rendben a tájékoztatás
Az MNB most azt állapította meg, hogy a MagNet Bank a Központi Hitelinformációs Rendszerrel (KHR) összefüggő – határidőkre és tájékoztatásra vonatkozó – kötelezettségei kapcsán, a hitelszerződést megelőző tájékoztatása során, az előtörlesztési díj felszámításakor, a törlesztési táblázat megküldésekor, valamint az időszakos ügyfél tájékoztatási és panaszkezelési tevékenysége során nem minden esetben járt el a jogszabályi előírásoknak megfelelően.
Vette a lapot a bank: javítottak a helyzeten
Az MNB határozatában a jogsértések megszüntetésére hívta fel a bankot, és 5,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte. A bírság kiszabása során az MNB enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a MagNet Bank Zrt. már az eljárás alatt számos hiányosságot megszüntetett, a banki rendszereit, nyilvántartásait fejlesztette, illetőleg a jogtalanul felszámított díjakat az érintett fogyasztóknak kamatos kamattal visszafizette.