Már majdnem mindenki
Tavaly egész évben ugyanolyan dinamikusan nőtt a Facebook, mint a korábbi években. A havonta aktív felhasználók száma már közel 1,9 milliárd, amiből ha levonjuk a több profilt üzemeltetőket és azokat a már nem élő felhasználókat, akiknek családtagjaik üzemeltetik tovább az profiját, még mindig azt kapjuk, hogy a teljes emberiség negyede felhasználó. Ha a teljes emberiség létszámából levonjuk a gyerekeket és az olyan időseket, akiknek már eszük ágában sincs facebookozni, nagyjából 4 milliárdnál lehetünk, és ha ebből még levonjuk azokat, akik internethez sem jutnak, illetve akik nem akarnak részt venni ebben a világméretű játékban, akkor feltehetőleg már csak pár százmilliós potenciális felhasználótábor marad, a növekedés erről az oldalról tehát már limitált.
Amerikában dől a pénz
Érdekes megnézni kontinensek szerinti megoszlásban is a felhasználótábort: Észak-Amerikában 220 millió felhasználó van, ami azt jelenti, hogy az Egyesült Államok és Kanada összesen 360 milliós lakosságának több mint 60 százaléka felhasználó, ez vélhetően a lehetséges maximum. Ugyanakkor ez a csoport hozza messze a legnagyobb bevételt: fejenként 20 dollárt, összesen a cég teljes árbevételének a felét. Ez az összeg ugyanakkor igen gyorsan nőtt eddig, hisz tavaly első negyedévben még csak 12,4 dollár volt.
Az árbevétel másik fele
Az európai felhasználótábor 320 milliós, viszont itt meglepő módon az egy főre jutó bevétel az amerikainak mindössze 30 százaléka, 6 dollár. Igaz, hogy a növekedés itt is meredek, hisz Amerikához hasonlóan az első negyedévhez képest 50 százalékos. Ázsiában az adat már sokkal gyengébb: mindössze 2 dollárt hoz egy felhasználó, és a növekedési ütem is kisebb. Ugyanakkor a legtöbb szóba jöhető felhasználó itt van, mivel a világ közel 7,5 milliárd lakosából 4,5 milliárd ázsiai.
Közülük jelenleg 750 millióan felhasználók, a legtöbben, 200 millióan indiaiak. Latin-Amerikában 330 millió falhasználó van, a népesség nagyjából fele, ugyanakkor Afrika 1,2 milliárdos népességéből 200 millió a felhasználó, a legtöbben Egyiptomban, Dél-Afrikában, Algériában és Nigériában. Az árbevétel viszont igen csekély, fejenként 1 dollár körüli.
Ritka jelenség
A cég teljes árbevétele 8,8 milliárd dollár volt a negyedévben, de ami igazán szép, hogy ennek közel fele, 4,15 milliárd dollár a nettó eredmény. Szinte egyedülálló, hogy egy cég árbevételének a fele nyereség lehessen, ami ebben az esetben a tevékenység speciális mivoltából áll. Nincs legyártandó termék, vagy költséges szolgáltatás: az egész emberiséget fogadni képes platform megvan, azt kell fenntartani, fejleszteni, és persze a reklámozási lehetőségeket növelni, amíg lehet. Nyilván lesz egy szint, ahol ez nem növelhető tovább, ekkor fog a cég fejőstehénné válni, de abból is igazán különlegessé, ahol a hatalmas árbevétel fele a részvényeseké lehet.
Árazás
Ha ebből a cég sokat fizet ki majd osztaléknak, vagy sok saját részvényt vesz, akkor az átlagos fejőstehenekhez viszonyítva magas P/E értéken foroghat (20 körül). A mostani árfolyammal ez az érték nagyjából 30-as, miközben tavaly a cég eredménye még 50 százalékkal nőtt. A Reuters által készített felmérés szerint az elemzők az ütem drasztikus csökkenését várják a következő két évre, ezek a lapján a jelenlegi árazás nagyjából reálisnak mondható.