Mindenkit elért
Íme a cég, ami szó szerint behálózta a világot, az emberiség harmadát: 2,3 milliárd olyan felhasználója van, aki havonta belép az oldalra, és másfél milliárd olyan, aki nap mint nap ezt teszi. A növekedés azonban a felhasználók számát tekintve lassul, de ez érthető is: Amerika és Európa felnőtt lakosságának kétharmada felhasználó, Ázsiában és persze Afrikában jóval kisebb az arány, de a nagy árbevétel java úgysem onnan érkezik.
A számok
Egy felhasználóra 6 dolláros árbevétel jutott, így a teljes árbevétel 13,73 milliárd dollár lett. Ez éves szinten 50 milliárd, ez már egy igen csinos árbevétel, az egy részvényre jutó nyereség pedig 1,76 dollár lett. Ez megint csak éves szintre vetítve 7 dollár, amihez képest a jelenlegi 150 dolláros részvényárfolyam nem mondható magasnak, még akkor sem, ha nem számítunk érdemleges növekedésre a cég eredményében, miközben valószínűleg nem érte el még a csúcsot a nyereség.
Költségek
Ami fejfájást okozhat a cégnek, az a költségek növekedése, emiatt is figyelmeztetett Mark Zuckerberg az előző negyedévi jelentés után, hogy ez gondot okozhat a további profitnövekedés szempontjából. Ha az emberiség harmada ügyfél, az már óriási felelősség is, komoly erőforrásokat igényel a biztonság fenntartása, az ügyfélpanaszok kezelése, vagyis önmagában az, hogy ennyi ember elégedett legyen a szolgáltatással.
Reklámlimit
A figyelmeztetés hatására az akkori, igen magas, 220 dolláros árfolyam nagyot esett, értékének harmadát elvesztette, ezzel viszont reális szintre került. A cég innentől kezdve nagyjából egy stabil, magas árbevétellel és nyereséggel rendelkező, úgynevezett fejőstehén lesz, jóllehet a menedzsment még komoly erőfeszítéseket tesz arra hogy reklámbevételeit növelje.
Ennek azonban határait kijelöli, hogy felhasználót zavarhatja a túlzott reklámmennyiség. A Facebook-csoporthoz tartozó Instagramot az utóbbi időben elárasztották a reklámok, minden bejegyzés után van egy, ami elriaszthatja felhasználót attól, hogy tovább görgessen a bejegyzések között.
Osztalék
Kihívások tehát akadnak a cégnél, az a korszak véget ért, amikor hatalmas felhasználószámhoz kis költség társult, most már a felhasználószám és az árbevételt növekedés limitált, az új kihívások miatt pedig emelkednek a költségek. A növekedési sztorinak feltehetően vége, a továbbiakban az lesz még lényeges kérdés, hogy a cég mekkora osztalékkal fogja megörvendeztetni részvényeseit, hisz egy fejőstehén cég esetében ez adja a jövedelmet, az árfolyam emelkedés tere korlátozott.