MTI Fotó: Illyés Tibor |
A Mol-csoport 178 milliárd forint tisztított, kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el az idei első negyedévben, ami 24 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakában elért 143,4 milliárd forintnál. Ez lényegesen meghaladja az elemzői várakozásokat: 14 százalékos javulást valószínűsítettek, a portfolio.hu konszenzusa 164,1 milliárd forintos tiszta EBITDA-ról szólt. Az előző negyedévhez képest 27,5 százalékos a javulás.
Az értékesítés nettó árbevétele 955,3 milliárd forint volt az első három hónapban, amely 37 százalékkal magasabb a 2016. első negyedévi 697,2 milliárd forintnál.
Jót tett a drágább olaj a cégnek (upstream: +54%)
A kutatás-kitermelés (upstream) üzletág speciális tételek nélküli EBITDA-ja 63,4 milliárd forintra nőtt az első negyedévben, amely 53,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál és 14,5 százalékkal magasabb az előző negyedévi szintnél. A szegmens növekedését a cég részben a tavalyihoz képest magasabb olajárakkal, valamint versenyképes költségszinttel indokolta. Közölték továbbá, hogy a termelés stabilan 111 500 hordó egyenérték volt naponta.
Minden idők legjobb első negyedéves downstream eredménye (+18%)
A feldolgozás-kereskedelem (downstream) üzletág az idei első negyedévben 94,1 milliárd forintos tiszta újrabeszerzési árakkal becsült EBITDA-t ért el, ami több mint 18 százalékos emelkedés 2016 első negyedévéhez képest. A növekedés elsősorban az üzemek teljesítményének és a kedvező külső környezetnek köszönhető – közölte a vállalat. A mostani minden idők legjobb első negyedéves eredménye ebben az üzletágban.
Többet költöttünk a benzinkutakon - nem csak tankolásra (fogyasztói szolgáltatások: +19%)
Nem tőzsdézel, de autózol? Neked is van jó hírünk Pénteken a benzin és a dízel árát is csökkentette a Mol - az ár szempontjából gyakorlatilag most mindegy, mit tankolunk. |
A Mol az idén már különálló üzletágként kezeli a fogyasztói szolgáltatások szegmenst, itt az EBITDA hozzájárulása 18,6 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, 15,9 milliárd forintot ért el. Az eredmény mögött a növekvő üzemanyag-eladások, valamint a töltőállomásokon forgalmazott egyéb termékek keresletének emelkedése áll a jelentés szerint. Az üzemanyag fogyasztás 5 százalékkal növekedett a kelet-közép-európai régióban a tavalyi évhez képest - írja a Mol.
Midstream: +7%
A gáz midstream (gázszállítási üzletág) 6,7 százalékos növekedést könyvelt el, a 20,45 milliárd forintos speciális tételek nélküli EBITDA alapján.
Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgató a társaság közleménye szerint a következőket mondta az eredmények kapcsán:
“Kiválóan kezdtük 2017-et, hiszen minden üzletágunk erős növekedést mutatott, és maximálisan kihasználtuk a külső környezet által nyújtott lehetőségeket. Természetesen ehhez szükségünk volt arra is, hogy jól felépített, hatékonyságjavítást célzó programjaink és alacsony költségszintű, ám kiváló minőségű eszközeink megfelelő alapot nyújtsanak ehhez a növekedéshez. A Downstream üzletág e kiváló eszközöknek és az erős külső környezetnek köszönhetően minden idők legerősebb első negyedévét zárta. A kiskereskedelmi szervezetből kialakított Fogyasztói szolgáltatások üzletág is tovább erősödött, ahogy a Kutatás-Termelés is kiválóan megragadta a magasabb olajár és a versenyképes költségszint által nyújtott lehetőségeket. Ezek az eredmények erős alapot teremtettek ahhoz, hogy az év hátralévő részében megtegyük a MOL 2030 stratégia első nagy lépéseit, és idén is legalább 2 milliárd dolláros EBITDÁ-t érjünk el.”
Mi lesz a Molból 2030-ra?
A Mol tavaly meghirdetett stratégiájának egyik lényeges eleme, hogy a Mol továbbfejleszti piacvezető kiskereskedelmi hálózatát a régióban, és új fogyasztási termékeket és szolgáltatásokat vezet be. A töltőállomás-hálózat modernizálása és további fejlesztése szintén a Mol célkitűzései között szerepelt: ennek részeként a vállalat a Fresh Corner koncepciót 2018-ra már több, mint 700 értékesítési pontra kívánja kiterjeszteni. A tervek szerint 2021-re a fogyasztási cikkekből és szolgáltatásokból származó EBITDA eredmény eléri a 450-500 millió dollárt. Itt írtunk részletesebben a stratégiáról >>