A cégvezető elmondta, hogy a korábbi, mintegy 60 milliárdos árbevétel "a válság hatására csaknem megfeleződött", majd ezt az elmúlt években 10 százalék fölötti növekedés követte. Ha minden jól megy az év hátralévő részében, akkor ez az ütem megmarad 2012-ben is – tette hozzá. A Rába 2011-es éves jelentése szerint a holding nettó árbevétele 35,77-ről 39,379 milliárd forintra emelkedett, adózás utáni eredménye mínusz 859 millióról 455 milliós pozitívumba fordult, miközben a mérlegfőösszeg 32,042 milliárdról 35,777 milliárdra emelkedett.
Az elnök-vezérigazgató sikeresnek tartja az átpozícionálást, amelynek értelmében a cég fő piaca Európa lett, itt a társaság gyakorlatilag visszatért a válság előtti értékesítési szintre. Ez nem mondható el viszont a teljes forgalom 95 százalékát kitevő három fő piac közül a másik kettőről, Amerikáról és a FÁK-országokról. A gazdasági válság kitörését megelőzően, valamint a Mercedes-beruházás indulása előtt is a hazai GDP mintegy tizedét adta a járműipar.
Pintér István kitért arra is: a néhány éve végrehajtott portfoliótisztítás és vevő centrikus politika eredményeként legnagyobb, futómű-üzletágukban 300-400-ról egy tucatra csökkent a vevőik száma, miközben a forgalmat megduplázták. Az autóbuszalváz-fejlesztésről a vezérigazgató azt mondta: ezt "régi magyar szerelemként" tartotta meg a Rába, miközben áttekinti, hogy a jármű üzletágban milyen további termékekre lehet igény a hazai piacon.
"Ebben a folyamatban még nem jutottunk el a konklúzióhoz" – fogalmazott a cégvezető. Szavai szerint a társaság annak köszönhetően engedhet meg magának nagyobb fejlesztési programokat, hogy az elmúlt években az árbevétel hajszolásáról átállt a profitgenerálásra.