2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar cégek fele annyi időt adnak a lakossági ügyfeleknek a fizetésre, mint az európai átlag: mindössze 11 napunk van kiegyenlíteni tartozásainkat. Furcsamód ez pont annak köszönhető, hogy rendesen fizető ügyfelek vagyunk - pedig ez nem lesz mindig így a szakértők szerint.

Rendkívül rövid fizetési határidőket szabnak a magyar vállalatok, főleg a lakossági ügyfeleiknek - derült ki az Intrum Európai Fizetési Jelentéséből. A 29 európai országra kiterjedő felmérés során 450 magyar cégvezetőt is megkérdeztek.

Magyarországon a vállalatok átlagosan csak 11 nap fizetési határidőt adnak fogyasztói ügyfeleiknek (B2C). Vállalati ügyfelek (B2B) számára 24, a közszféra intézményeink adott átlagos türelmi idő pedig 31 nap. Az uniós átlag ennél jelentősen magasabb, különösen a magánszemélyek esetén: ők átlagosan 21 napot kapnak a fizetésre, míg a vállalati ügyfelek 34, a közintézmények 33 napot kapnak.

A lakosság számára érvényes rendkívül rövid átlagos fizetési határidő egy folyamatosan csökkenő trend eredménye: 2016-ban még 16 napot adtak a számlák kifizetésére, 3 év múlva már csak 11-et. A cégek csak a fogyasztói ügyfelekkel ilyen kemények: a vállalati ügyfelek és a közintézmények több időt kaptak a fizetésre az évek során.

Azért adnak kevesebb időt, mert rendesen fizet a lakosság? Nem lesz ez mindig így

Az Intrum magyarázata szerint a megszabott határidők rövidülése összefügg azzal, hogy az elmúlt években javult a fogyasztók fizetési morálja: 2016 óta csaknem a felére csökkent a teljesítés és a tényleges fizetés között eltelt idő – mondta Deszpot Károly, az Intrum értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója.

A cég korábbi, a lakosság fizetőképességét vizsgáló kutatása szerint a magyar háztartásoknak egyre kevesebb gondot okoznak a kiadásaik, ami az elmúlt időszakban tapasztalható, 4 százalék feletti GDP-növekedés tükrében érthető - írják.

Deszpot Károly azonban arra figyelmeztet, hogy a mostani, kimagasló gazdasági növekedés nem tart örökké, és egy gyengébb konjunktúrában problémát okozhat, ha könnyelműen állunk a kintlévőségekhez. Az elmúlt évben Magyarországon a vállalatok viszonylag nagy részét, 70 százalékát már kérték arra, hogy hosszabb fizetési határidőt adjanak meg, és ezt közel 65 százalékuk kénytelen is volt elfogadni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG