A szövetség szerint a törvénynek kizárólag az "étkeztetés" meghatározását kellene tartalmaznia, elhagyva a "meleg" kifejezést. Az "étkeztetés" kedvezményes körét ki kell egészíteni a készen fogyasztható élelmiszerekkel, így felesleges lenne a hideg és a meleg étkeztetési utalványok megkülönböztetése.
A szövetség szerint költségvetési hátránnyal nem járna az intézkedés, mivel a munkáltatók általában már döntöttek az utalványok juttatásáról, ráadásul tervezhetőbbé válna a bevétel.
Az OKSZ közleményében emlékeztet arra, hogy az APEH egy korábbi, 2008. szeptember 2-i állásfoglalása alapján - amely a tavalyi, 2009. évi elfogadáshoz adott iránymutatást - melegétel utalványt azok a kereskedelmi értékesítőhelyek fogadhattak el, amelyek a TEÁOR szerinti csoportosításban étkezőhelyi vendéglátás, munkahelyi étkeztetés, közétkeztetés tevékenységeknek megfelelő tevékenységet végeztek. Az APEH állásfoglalása alapján ilyen lehetett például a helyben sütött pékáru, látványpékség termékei, helyben sütött húsáru, a helyben kialakított vendéglátóhely.
A Miniszterelnöki Hivatal szerdán a Vasas Szakszervezeti Szövetséggel azt közölte, hogy a meleg étkezési utalványok esetében ugyanazok az elfogadási és felhasználási feltételek lesznek érvényesek 2010-ben is, mint 2009-ben. A szakszervezeti szövetség - más érdekvédelmi szervezetekkel közösen - korábban tiltakozott az ellen, hogy idén jelentősen változtak a meleg étkezési utalványok elfogadási lehetőségei. Ez hátrányos volt azon dolgozók számára, akik az egyes munkahelyeken a cafetériák összeállításánál már a meleg étkeztetési utalványokat választották tavaly év végén.
Az OKSZ szerint a MEH nyilatkozata félrevezető, mert továbbra is a munkahelyek tömegeinek közelében nincs lehetőség a meleg étkezési utalványok beváltására.
Sokszoros adóelőny: mire jó az egészségpénztár?
Étkezési utalvány: így kerülhetjük el a bírságot
50 milliárdnyi adómentes üdülés tavaly
Keveslik a rendőrök a cafeteriát
Hónap végéig pályázhatunk üdülési csekkre
Tízből kilenc cég fenntartja a cafeteriát
MTI