Az elemzés szerint az "első pillantásra furcsának tűnő" intézkedés új munkahelyeket, valamint általános gazdasági fellendülést eredményezne. Az üzemanyagok jövedéki adóinak emeléséből származó többletbevételeket a foglalkoztatást terhelő adók csökkentésére fordíthatnák a kormányok - fejti ki a civil szervezet az MTI-hez kedden eljutatott közleményében.
Hangsúlyozzák: az adóemelést ebben az esetben nem szabad "az emberek zsebére menő támadásként felfogni". Az energiahatékonysági intézkedések várható előnyeinek becslésénél rendszerint rögzített olajárral számolnak - olvasható a közleményben.
Az Enerdata nevű tanácsadó cég által kedden közzétett tanulmány azonban elsőként vizsgálta, hogy miként befolyásolják az Európai Unió autógyártókra vonatkozó, új üzemanyag-hatékonysági szabványai a kőolaj árát - fűzik hozzá.
A Levegő Munkacsoport közleményében kiemeli: az elemzés számításai szerint az olajfelhasználás 1 százalékos csökkenése, a nyersanyag árának mintegy 2 százalékos visszaesését eredményezi. Ennek korábbi figyelmen kívül hagyása miatt azonban idáig jelentősen alábecsülték az üzemanyag-hatékonysági intézkedések gazdaság érdekeit szolgáló, és a foglalkoztatottságot növelő lehetőségeit - húzzák alá.
A Levegő Munkacsoport hozzáteszi: az üzemanyagok jövedéki adóinak emelésére környezetvédelmi szempontból is szükség van, mivel az olcsóbbá váló üzemanyag miatt megugrana a globális éghajlatváltozást okozó szén-dioxid kibocsátás is.
Két forinttal csökken a benzinár
Szomorú szerda: dupla hatost dobott a Mol
Adatokat ad át az APEH, hogy segítsen
Ennyiért számolja az APEH a benzint
MTI