A szolgáltatóközpontok, vagyis az SSC-k (shared service centerek) az átlagnál jobb juttatásokat kínálnak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az európai uniós elvárások teljesítését segítheti. A Randstad magyarországi felmérése szerint minden harmadik SSC több mint 500 munkavállalót foglalkoztat, és több mint 150 új alkalmazottat vett fel csak az idén.
Ez azért fontos adat, mert a fiatalok között az átlagosnál magasabb a munkanélküliségi ráta: a 25-29 éveseknél 13,7 százalék, a 20-24 éveseknél pedig 27,3 százalék a Központi Statisztikai Hivatal november végi adatai szerint, míg az országos átlag 10,4 százalék volt. Az Európai Bizottság garanciát kér majd a tagállamoktól a fiatalok foglalkoztatására és az egyik irány a szolgáltatóközpontok megtelepedésének segítése lehetne, ahol jellemzően most is fiatalok dolgoznak. Ezekben a beruházásokban a legfőbb versenytárs Lengyelország, ott már 70 ezer munkavállalónak adnak munkát az SSC-k.
A felmérésből kiderül, hogy a fluktuáció viszonylag magas az ilyen vállalatoknál, hiszen a lemorzsolódás az első félévben elérte a 10 százalékot, de aki vállalja az esetenként viszonylag monoton munkát, az átlagosnál jobb munkakörülményekre és juttatásokra számíthat. Egy angolul tudó ügyfélszolgálatos kezdő fizetése átlagosan bruttó 257 500 forint, de ha valamilyen ritkább nyelven (például svédül, oroszul vagy egy ázsiai nyelven) is folyékonyan beszél az illető, már bruttó 320 000 forintra számíthat. Az SSC-knél ráadásul gyors az előrejutási lehetőség, öt év alatt a junior szintről csoportvezetővé lehet előlépni, dupla fizetéssel.
A szolgáltatóközpontokban a közhiedelemmel ellentétben nemcsak telefonos ügyfélszolgálat zajlik, az alkalmazottak többsége pénzügyi folyamatokkal foglalkozik, őket a létszámot tekintve az informatikai terméktámogatást nyújtók csoportja követi.