A Reuters hírügynökség szakszervezeti körökből származó értesülése szerint a Renault vezetősége belső tájékoztatás keretében közölte, hogy a Clio szubkompakt modell gyártásának kevesebb mint 30 százaléka marad Franciaországban, a többi átkerül Törökországba.
A Renault szóvivője nem kommentálta a negyedik generációs Clio modell, a Franciaországban az idén a második legnagyobb példányszámban eladott gépkocsi gyártási terveire vonatkozó megkeresést. A modellnek eddig 41 százaléka készült Franciaországban, 46 százaléka Törökországban és 13 százaléka Spanyolországban.
A kormány nem örül
A francia kormány a 13 éves csúcson álló munkanélküliség csökkentésére tett ígéretet és ennek keretében nyomást gyakorol a nagyobb francia vállalatokra a belföldi munkahelyek megőrzése érdekében. A Renault részvényeinek 15 százaléka állami tulajdonban van. A vállalat elnökét már 2010-ben, amikor először híre kelt annak, hogy külföldre kerülhet a Clio gyártása a "szőnyeg szélére állította" Nicolas Sarkozy elnök.
Carlos Ghosn, a Renault elnöke akkor ígéretet tett, hogy mindaddig a Párizs melletti Flins gyárban marad a Clio gyártása, amíg a Zoe elektromos autó elegendő forgalmat ér el ahhoz, hogy átvehesse a helyét. A Clio gyártásának áthelyezése Törökországba azonban az előre lefektetett menetrend szerint halad, miközben a Zoe jövőjéről csak annyit lehet tudni, hogy gyártása jövőre kezdődhet meg. Az elektromos autók jövője általában is meglehetősen ködös. A Renault japán együttműködő partnere, a Nissan elektromos autója, a Leaf eladásai elmaradnak a várakozásoktól és ugyanez a helyzet a Peugeot által licencben gyártott Mitsubishi modellel is.