Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
KKV
Az olimpiai játékok miatt 3,8%-kal nőhet a nagy sportszergyártók idei forgalma, a nyár legnagyobb nyertese az Adidas lehet, mely 100 milliót fektetett be a 2012-es londoni játékokba. A szponzori szerződésekben szereplő összegek elképesztőek - de a szektor így is nyereségre számít.

A világ sportszer- és ruházati piacát jelenleg a Nike uralja, a londoni olimpiára költött 100 millió eurótól azonban a német Adidas azt reméli, csökkentheti lemaradását az amerikaiak mögött. Vitathatatlanul a nyár legnagyobb sportrendezvénye az ötkarikás játékok, pedig már túl vagyunk egy foci Európa-bajnokságon is, az Adidas vezérigazgatója, Herbert Hainer szerint a játékok támogatására költött 100 millió euró így is az utolsó centig meg fog térülni a cég számára.

Versenyfutás



Nem a reklámtáblákra megy a pénz

A márka szempontjából is kifizetődő
A magyarok 63 százaléka kedvezően ítéli meg azokat a vállalatokat, melyek kapcsolatban állnak az olimpiával, a többség úgy véli, hogy a legnagyobb mértékben az Adidas és a Coca Cola támogatja az olimpiát. Részletek >>>

Az olimpián a stadionokban illetve az egyéb küzdőtereken kihelyezhető reklámfelületek nagyságát szigorúan szabályozzák, sokkal több a megkötés, mint például más nagy nemzetközi sporteseményeken. A négyévente megrendezésre kerülő játékokon így a legnagyobb "marketingértéket" a sportszergyártók számára az általuk szponzorált csapatok és sztárversenyzők jelentik. A legtöbb versenyző "három csíkos" szerelésben küzd az aranyért idén nyáron, de a Nike sem szerénykedhet, az amerikai válogatottak mellett olyan csillagokat tudhat maga mögött, mint például a svájci Roger Federer (aki párosban már volt olimpiai bajnok, idén pedig az egyes teniszdöntőben kapott ki Andy Murray-tól).

A két nagy mögött ott találjuk még a Pumát, mely a jamaikai sportolók főszponzora, többek között a világ leggyorsabb embere, a címét 100 méteres síkfutásban bámulatos hajrában megvédő Usain Bolt is az ő cipőikkel éri el sikereit.

Elemzők szerint az olimpia hatását minden gyártó ki tudja használni kisebb vagy nagyobb mértékben - nemcsak arról van szó, hogy a szurkolók megveszik kedvenceik mezét, sokan épp a játékok miatt döntenek úgy, hogy (újra) sportolni kezdenek.

Sarbjit Nahal, a Bank of America Merrill Lynch elemzője szerint a londoni olimpia nyertese egyértelműen az Adidas lesz, a német cég az olimpiai hivatalos szponzora is egyben. A Key Note elemzőcég szerint a teljes sportszer- és ruházatgyártó ipar 3,8%-kal tud növekedni az idén és ez elsősorban Londonnak köszönhető. A szektor az olimpia nélkül valószínűleg nem tudná tartani a 2010-2011-ben elért évi 4%-os növekedését. Az olimpiát megelőző évben a sportszergyártók bevétele világ szerte elérte a 283 milliárd eurót.

Örök riválisok harca, két fronton

A piacot egyértelműen a két óriás párharca határozza meg, az ő küzdelmük két fronton is folyik. Az Adidas a sportruházat piacán volt eddig erősebb, ebben a Nike sokat erősített, az idei első negyedévben Európában például 7%-os növekedést tudott felmutatni ebben az szegmensben, míg az Adidas csak 5%-ot. A sportszerek piacán a Nike továbbra is határozottan tartja vezető pozícióját a legtöbb piacon.

A küzdelem másik frontja egyértelműen Kína. Bár a világ legnépesebb országában a lakosság átlagosan fejenként 1,6 dollárt költ sportruházatra (szemben az amerikaiakkal, akik 16,2 dollárt) - az évi növekedés üteme azonban így is 30%. A két nagy márka az idei év első negyedében 10%-os növekedést könyvelhetett el csak Kínában, ahol szintén a Nike rendelkezik erősebb pozíciókkal, az első 3 hónapban bevételeik elérték a 546 millió eurót. A németek szintén bíznak benne, hogy hála az olimpiának, csökken közel 200 millió eurós hátrányuk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

KKV Soha nem fogyott még ennyi hitel a Takarékbank MFB Pontjain
Privátbankár.hu | 2021. január 20. 14:55
Több mint 67 milliárd forintot folyósítottak a Takarékbank vezette konzorcium MFB Pontjai tavaly a vállalkozásoknak és a lakosságnak, ami rekordnak számít. A 2016-os indulás óta a legjobb évet zárták, túlszárnyalva az előzetes tervet, és így támogatva a gazdaság működésének fenntartását a válsághelyzetben. A vállalkozások leginkább a nulla százalékos forgóeszközhitelt keresték, amelyet a járvány következményeinek enyhítésére indítottak el, de sokan igényeltek kedvezményes forrást a válságra reagáló fejlesztéseikhez, beruházásaikhoz is. Az MFB Pontok az észak- és a dél-alföldi régióban fogadták be a legtöbb igénylést. Idén a hétéves uniós költségvetési ciklus kifutása miatt nem várnak bővülést, hanem a tavalyihoz hasonló forgalomra készülnek.
KKV A pandémia közepette se szüntették meg tömegesen a cégeket az országban
MTI | 2021. január 20. 06:40
A Nemzeti Cégtár adatai szerint nem következett be az, amire számítani lehetett.
KKV Még mindig nagyon kelendő az NHP Hajrá
Privátbankár.hu | 2021. január 5. 17:11
Még mindig jelentős az érdeklődés.
KKV Túszul ejtette a cégeket a Facebook: Stockholm-szindrómában a kkv-k
Privátbankár.hu | 2020. december 15. 12:27
 A Facebook már nemcsak a kis- és közepes vállalkozások legnépszerűbb marketingeszköze, hanem a leghatékonyabbra értékelt is. A legtöbb kkv oda menekült a koronavírus „elől”, azonban a kék óriás egyre többet követel a sikerért cserébe, mégis jobban bíznak benne. Stockholm-szindrómában a kkv-k – derül ki a Marketing Commando tíz éve folyó felmérésének idei eredményéből.
KKV Támadás a KATA ellen: ez volt az oka?
Baka F. Zoltán | 2020. december 10. 05:11
Sem a járvány, sem a gazdasági válság nem tudott megálljt parancsolni az egyéni vállalkozások gyarapodásának.
KKV Hiába gondolja másképpen a kormány, szükség lenne a bértámogatásra
Valkai Nikoletta | 2020. november 2. 17:41
Szinte már biztosra vehető, hogy nem készül a kormány újabb bértámogatási programra a Gazdaságvédelmi akcióterv részeként, hiszen ahogy az a kormányzati kommunikációból is kiderült, a beruházásokban látják a magyar gazdaság kilábalásának kulcsát a kornavírus-járványból. Az érdekképviseletek azonban a tavasszal együttesen kicsiszolt bértámogatási rendszer folytatása mellett érvelnek.
KKV Új kezességvállalási konstrukciót élesített a kkv-knak a Garantiqa
Privátbankár.hu | 2020. október 26. 10:51
Az Investment Hitelgarancia az 500 milliárd forintos Krízis Garanciaprogram keretében érhető el kkv-k számára. A programban eddig közel 7500 hazai vállalkozás összesen 345 milliárd forintnyi hitelt kaphatott.
KKV Kevesebb adókedvezményre csaptak le a magyar cégek, mint korábban
Privátbankár.hu | 2020. október 2. 14:13
Megjelent a költségvetési zárszámadás a 2019-es évről, amely egyebek mellett az adókedvezmények keretében be nem szedett pénzekről is számot vet. Most kiderül, mennyi pénzt és milyen formában hagyott a cégeknél a kormány.
KKV 1000 milliárdos mentőövet dobtak a vállalkozásoknak
Király Béla | 2020. szeptember 30. 13:08
A koronavírus-járvány ugyan óriási problémákat okozott a magyar vállalatoknak is, ám a hitelgarancia intézménye és az MNB hitelprogramjai komoly segítséget nyújtottak sokak számára. A Garantiqa kezességvállalási portfoliója 1000 milliárd forint fölé emelkedett szeptember végére, amely jóval nagyobb, mint amivel az év elején a tervekben számoltak.
KKV NHP Hajrá: a rendelkezésre álló hitelkeret közel fele már kipöröghetett
Privátbankár.hu | 2020. szeptember 14. 08:19
531 milliárd forintot folyósítottak eddig az NHP Hajrá hitelprogram 1500 milliárd forintos keretéből, és további közel 186 milliárd forint vár folyósításra vagy hitelbírálatra a Bank360.hu pénzintézetektől származó információi szerint. A pénzügyi szakportál a folyósítási adatok mellett arra is rákérdezett a hitelintézeteknél, hogy melyik a legnépszerűbb hitelcél, átlagosan mekkora összeget folyósítottak, illetve hogy melyik ágazatba jutott eddig a legtöbb pénz.
hírlevél