1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Az olimpiai játékok miatt 3,8%-kal nőhet a nagy sportszergyártók idei forgalma, a nyár legnagyobb nyertese az Adidas lehet, mely 100 milliót fektetett be a 2012-es londoni játékokba. A szponzori szerződésekben szereplő összegek elképesztőek - de a szektor így is nyereségre számít.

A világ sportszer- és ruházati piacát jelenleg a Nike uralja, a londoni olimpiára költött 100 millió eurótól azonban a német Adidas azt reméli, csökkentheti lemaradását az amerikaiak mögött. Vitathatatlanul a nyár legnagyobb sportrendezvénye az ötkarikás játékok, pedig már túl vagyunk egy foci Európa-bajnokságon is, az Adidas vezérigazgatója, Herbert Hainer szerint a játékok támogatására költött 100 millió euró így is az utolsó centig meg fog térülni a cég számára.

Versenyfutás



Nem a reklámtáblákra megy a pénz

A márka szempontjából is kifizetődő
A magyarok 63 százaléka kedvezően ítéli meg azokat a vállalatokat, melyek kapcsolatban állnak az olimpiával, a többség úgy véli, hogy a legnagyobb mértékben az Adidas és a Coca Cola támogatja az olimpiát. Részletek >>>

Az olimpián a stadionokban illetve az egyéb küzdőtereken kihelyezhető reklámfelületek nagyságát szigorúan szabályozzák, sokkal több a megkötés, mint például más nagy nemzetközi sporteseményeken. A négyévente megrendezésre kerülő játékokon így a legnagyobb "marketingértéket" a sportszergyártók számára az általuk szponzorált csapatok és sztárversenyzők jelentik. A legtöbb versenyző "három csíkos" szerelésben küzd az aranyért idén nyáron, de a Nike sem szerénykedhet, az amerikai válogatottak mellett olyan csillagokat tudhat maga mögött, mint például a svájci Roger Federer (aki párosban már volt olimpiai bajnok, idén pedig az egyes teniszdöntőben kapott ki Andy Murray-tól).

A két nagy mögött ott találjuk még a Pumát, mely a jamaikai sportolók főszponzora, többek között a világ leggyorsabb embere, a címét 100 méteres síkfutásban bámulatos hajrában megvédő Usain Bolt is az ő cipőikkel éri el sikereit.

Elemzők szerint az olimpia hatását minden gyártó ki tudja használni kisebb vagy nagyobb mértékben - nemcsak arról van szó, hogy a szurkolók megveszik kedvenceik mezét, sokan épp a játékok miatt döntenek úgy, hogy (újra) sportolni kezdenek.

Sarbjit Nahal, a Bank of America Merrill Lynch elemzője szerint a londoni olimpia nyertese egyértelműen az Adidas lesz, a német cég az olimpiai hivatalos szponzora is egyben. A Key Note elemzőcég szerint a teljes sportszer- és ruházatgyártó ipar 3,8%-kal tud növekedni az idén és ez elsősorban Londonnak köszönhető. A szektor az olimpia nélkül valószínűleg nem tudná tartani a 2010-2011-ben elért évi 4%-os növekedését. Az olimpiát megelőző évben a sportszergyártók bevétele világ szerte elérte a 283 milliárd eurót.

Örök riválisok harca, két fronton

A piacot egyértelműen a két óriás párharca határozza meg, az ő küzdelmük két fronton is folyik. Az Adidas a sportruházat piacán volt eddig erősebb, ebben a Nike sokat erősített, az idei első negyedévben Európában például 7%-os növekedést tudott felmutatni ebben az szegmensben, míg az Adidas csak 5%-ot. A sportszerek piacán a Nike továbbra is határozottan tartja vezető pozícióját a legtöbb piacon.

A küzdelem másik frontja egyértelműen Kína. Bár a világ legnépesebb országában a lakosság átlagosan fejenként 1,6 dollárt költ sportruházatra (szemben az amerikaiakkal, akik 16,2 dollárt) - az évi növekedés üteme azonban így is 30%. A két nagy márka az idei év első negyedében 10%-os növekedést könyvelhetett el csak Kínában, ahol szintén a Nike rendelkezik erősebb pozíciókkal, az első 3 hónapban bevételeik elérték a 546 millió eurót. A németek szintén bíznak benne, hogy hála az olimpiának, csökken közel 200 millió eurós hátrányuk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyitották a pénzcsapot, jó hírt kaptak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 14:21
Megnyílt a lehetőség.
KKV Itt egy lehetőség, ami még jól jöhet a magyar cégeknek
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 15:32
Két új termék.
KKV Aggasztó számokat találtunk: bajban vannak a magyar cégek
Kollár Dóra | 2025. április 30. 05:59
A kiberbűnözés alapvetően a modern kor jelensége, a dübörgő digitalizáció miatt minden eddiginél többen lesnek a gyanútlan felhasználókra az interneten. A támadók azonban nemcsak a magánszemélyeket, hanem a cégeket is támadják.
KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG