A korábban említett nyolc lépés végrehajtása tehát megtörtént. Mire számíthat a cég, amely megtette ezeket?
Ha mindez megvan, a lépéseket végrehajtottuk, akkor kimondható, hogy van egy hatékony és jól működő cégünk, amely egyre több eredményt termel. Én mindig azt mondom, hogy nem a költséggel kell foglalkozni elsősorban, hanem az eredménnyel, mert az eredményből élsz.
Így elmondható, hogy van egy olyan cégünk, ahol az emberek szeretnek dolgozni, akkor is, ha a cégvezető éppen nincs jelen. A vállalkozás hatékonyan működik, a folyamatok rendszerbe vannak állítva, és nem kell a munka elvégzéséhez az, hogy a cégvezető fogja a dolgozók kezét.
Létezik olyan rendszer, amely tudja mindezt?
Ez nem sci-fi, hanem a MiniCRM. Ebben minden benne van, mindez megvalósítható, nem majd egyszer, hanem már a használat kezdete utáni első hónap végére eredményt hoz a rendszer bevezetése. Ez a kulcs. Elég komplex folyamatokat lehet benne menedzselni, mi is ezt használjuk.
Tavaly indítottad a Cégépítők podcastet, kiknek ajánlod?
Aki kíváncsi arra, hogy hogyan lehet hatékonyan céget építeni, és nemcsak nekem akar hinni, vagy több gyakorlati tapasztalatra van szüksége, annak ajánlom a Cégépítők podcastet, ahol olyan sikeres cégvezetőkkel beszélgetek, akik már valahonnan eljutottak valahová. Kemény szívás, jó világ, rossz világ, csődbemenetel, rengeteg történet, így mindenképpen érdemes meghallgatni. Egy-egy epizód önmagában 100 millió forintos értéket képvisel, hiszen az előre lépéshez szükséges tudás ott van, csak bele kell fektetni némi időt az elhangzottak értelmezésébe. Az első évad sikerei után a második évad márciusban indult, még izgalmasabb epizódokkal.
Mi az, ami meglepett a podcast kapcsán?
Én imádom csinálni a podcastot, rengeteg mindent adott számomra az egész. Mikor belekezdtünk, kicsit úgy álltam hozzá, hogy nekem nem tud senki újat mondani, de az ügyfeleink olyan komoly és jó értelemben durva dolgokat csináltak meg a rendszerrel, amelyektől leesett az állam. Korábban azt hittem, hogy mi vagyunk azok, akik a legbrutálisabban használják a MiniCRM-et, de nem. Olyan jó látni, hogy milyen komoly dolgokat hajtanak végre és milyen komoly sikereket érnek el ügyfeleink. A rendszerben gondolkodás a kulcs, és az, hogy a cégépítők megvalósítják, amit elterveznek.
Ha van rendszerünk, akkor tudunk céget építeni, és innentől kezdve a cég eszi meg az inflációt, nem az infláció a céget.
Mi a Cégépítők podcast eddigi legnagyobb tanulsága?
Számomra az a legnagyobb tanulság, hogy nagyon sok olyan cégépítő van, ahol nem is gondolná az ember, hogy mit össze tudott rakni. Az eredmények önmagukért beszélnek, ha még nem is sokmilliárdos árbevételről van szó. De ezek az emberek olyan cégeket raktak össze, ahol nem beleőszültek és beleőrültek a munkába, hanem élvezettel tudnak dolgozni.
Szintén nagy tapasztalat, hogy nincs olyan, hogy egyedi, mert minden standardizálható, nagyjából legfeljebb harminc-negyven sablon van folyamatszinten, minden folyamatnak vannak közös elemei. A sablonizált, standardizált cégek eredménye egyre gyorsabban és hatékonyabban növelhető, a piacukon garantált a kiemelkedés a versenytársaik közül, innentől kezdve pedig az infláció is kevésbé jelent kihívást nekik a piachoz képest. Nagy tanulság az automatizáció fontossága is, az unalmas, utálatos munkafolyamatokat a 0-24-ben dolgozó rendszer elvégzi, amely időt szabadít fel a kollégáktól.
Összefoglalva: mit ad a MiniCRM rendszere a cégeknek?
Alapvetően gondolkozzunk egy olyan rendszerben, amely ha növekedni akarunk, akkor növekedést ad, ha meg akarjuk tartani az eddig elért eredményeinket, akkor azt teszi lehetővé. Emellett rendkívül fontos, hogy megcsinálja a nemszeretem-munkákat, ezzel is időt spórolva, az idő pedig óriási érték, amelyből mindenkinek ugyanannyi van. A cégvezetőnek nem azt kell eldöntenie, hogy megéri-e ez a ráfordítandó összeget, hanem hogy mikor akarja elérni a kitűzött célját. A Cégépítők podcast pedig bemutatja a jó példákat arról, hogy hogyan működik mindez a gyakorlatban.