Múlt héten megírtuk, hogy a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete tiltakozik az elsőajtós felszállás bevezetésének módja miatt: a tiltakozás fő oka, hogy megfelelő képzés és plusz díjazás nélkül kell pluszfeladatok végezniük a sofőröknek. Nagy felháborodást váltott ki tovább, hogy a BKK ellenőrzi a buszsofőrök munkáját, úgy, hogy szándékosan hamis jegyekkel, bérletekkel szállnak fel az ellenőrök. Ha a sofőr nem szúrja ki, hogy hamis a jegy, megbünteti a sofőrt.
Gyorstalpaló vagy képzés?
A BKK létrejötte óta folyamatosan és fokozatosan alkalmazta az elsőajtós felszállást különböző vonalakon, és már akkor beépült a járművezetők képzésébe mindaz az információ, amit a jegyekről, a bérletekről és az ellenőrzésről tudniuk kell - közölte a Privátbankárral a Budapesti Közlekedési Központ.
Az új autóbusz-vezetők a belépési tréningjükben, a már a BKV-nál és a többi szolgáltatónál dolgozók pedig az évente megszervezett ismeretbővítő képzésükön kapnak 10 órást oktatást. Mivel a jegyellenőrök fő tevékenysége az ellenőrzés, ezért ők 26 órás, jegy- és bérlettípusokra vonatkozó képzésen vesznek részt, hogy mélyebb ismereteik legyenek.
Abból kapnak pénzt, amiről le akarják szoktatni az utasokat
A járművezetők már évek óta ismerik az első ajtós felszállási rendhez kapcsolódó elvárásokat, és az eladott jegyek után jutalékot kapnak. A menetjegyért részben ezért is kell többet fizetni a járműveken, másrészt pedig azért, hogy ez a jegyvásárlási mód ne váljon mindennapossá, és ügyfeleink elővételben, időben gondoskodjanak menetjegyük megvásárlásáról.
A BKK ellenőrizteti és bünteti a buszsofőröket
Az elmúlt héten történt ellenőrzések, próbautazások nagy hiányosságokat tártak fel a jegy- és bérletvizsgálatokban - áll a BKK közleményében.
A munkavégzés ellenőrzése minden munkavállaló esetében – a piaci szegmenstől, a munkavégzés témájától és céljától függetlenül – magától értetődő, természetes folyamat - indokolja a BKK az ellenőrzéseket. 2013 során a BKK az említett kampányszerű ellenőrzés kivételével eddig összesen – a szórványos ellenőrzések alapján – 88 esetben mintegy 1,4 millió forint értékű kötbért szabott ki a szolgáltatókra az első ajtózás szabályainak betartásával kapcsolatos hiányosságok miatt.
Nem a rendszerrel van bajuk, hanem a beveztés módjával
Az első ajtós felszállási rend közérdek, nemcsak a BKK, hanem a dolgozók számára is fontos és elengedhetetlen a szolgáltatás fenntartásához. Az első ajtós felszállási rend nagyobb árbevételt, és így a szolgáltatásfejlesztésre több forrást eredményez. Az első ajtós felszállási rend beindítása, illetve hatékony működtetése nemcsak a Budapesti Közlekedési Központ, hanem az utasok érdeke is.
A következetes menetjegy-ellenőrzésnek köszönhetően folyamatosan növekszik a BKK jegyárbevétele az árak emelése nélkül.