Több, a járműiparban érdekelt kínai cég már megjelent Magyarországon, de csak elektronikai termékek gyártásával, mintegy felderítve a piacot - mondta a közelmúltban egy kerekasztal-beszélgetésen Bogdanovits László, a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének ügyvezető főtitkára a Napi Gazdaság beszámolója szerint. Hozzátette: ez intenzív és gyorsuló tendenciát mutat, több társaság az alapinformáció-gyűjtésen már túl van és végleges döntés előtt áll.
A szakember konkrét céget nem nevezett meg, ám azt a Napi Gazdaság kérdésére elárulta, hogy a kínai Precision Products Manufacturing (PPM) Ltd. már közzétett egy felhívást. Ennek értelmében a társaság egy magyarországi, közepes méretű, évi 20-150 millió euró forgalmú, Tier 1 vagy Tier 2 szintű autóipari beszállító cégbe szállna szállna be. Az akvizíciós hirdetmény szerint garantálnák a munkahelyek és a piacok megtartását, illetve a kínai kivitelt helyeznék fókuszba. Az Opten adatai szerint 30 olyan, járműalkatrészeket gyártó cég működik Magyarországon, amely elméletben megfelel a fenti árbevétel-kritériumnak.
A lap azt írja: a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jelenleg kilenc távol-keleti (tehát nem csak kínai) befektetővel tárgyal lehetséges magyarországi járműalkatrész-ipari beruházás megvalósításáról. A HITA megerősítette, hogy Magyarország termelő beruházás helyszíneként leginkább két ágazatban lehet vonzó a kínai befektetők számára, ebből az egyik éppen a járműipar (a másik az egyedi, illetve márkás elektronikai termékek gyártása).
Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel közvetlenül 1800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja. Jövő év második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani. A győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatos építési és üzemeltetési tenderére pedig március végéig érkeznek be pályázatok.