„A nagy nevű cégek, mint a Metró Magyarország vagy az Euronics is felismerték már a TikTokban rejlő lehetőségeket. A multik ezt a platformot elsősorban márkaépítésre használják. A Metró Magyarország például olyan videókat is közzétesz, amelyekben bemutatják, hogy miért jó náluk dolgozni, és ezeken a TikTok-videókon keresztül a számukra releváns célcsoporthoz, elsősorban a pályakezdőkhöz és a fiatalokhoz juttatják el az üzeneteiket. Ezzel szemben az Euronics inkább kampányokban gondolkodik, saját termékeket és izgalmas technikai vívmányokat mutat be szemléletesen a közönségnek, amire szintén nagy az igény. A PWC pedig influenszereket is bevon szereplőként és tartalomgyártóként egyaránt, amivel új elérési útvonalakat nyithat meg a célcsoportja felé. A PWC elsősorban toborzási csatornaként használja a TikTokot, hiszen itt könnyen eléri a friss diplomásokat” – avat be Plósz Valentin TikTok-szakértő, a Scealy Group társalapítója, aki az elmúlt hetekben tüzetesebben is megvizsgálta a nagyvállalatok és a kkv-k TikTok-használati szokásait.
A TikTok-siker kulcsa: kreatív videókkal sokmillió embert elérni
Minél újszerűbb, érdekesebb tartalmakkal rukkol elő egy vállalkozás, annál nagyobb nézettségre számíthat. Ráadásul minél aktívabb egy vállalkozás a TikTokon, annál több kommentet és reakciót generál, ami jót tesz az algoritmusnak is.
„A nagyvállalatok is aktívan és sikeresen használják a TikTokot, de nem jellemző, hogy a kommunikációs stratégiájukba integrálnák, inkább a többi közösségi média felülettől teljesen külön kezelik. A social media platformok linkjei között jellemzően nem tüntetik fel, hogy van TikTok-oldaluk is. Ugyanakkor pl. az Euronicsnak és a Metrónak is vannak kiemelten sikeres eléréseik a TikTokon, míg ugyanezek a videók a Facebookon és az Instagramon már közel sem hoznak annyi megtekintést, mint az eredeti platformon, ami jelentősen rontja a hirdetési hatékonyságot. Ennek oka, hogy a Facebook és az Instagram jelentősen megváltozott algoritmusában keresendő” – mutat rá a TikTok-szakértő a nagy reklámzaj negatív hatásaira.
Márkaépítés és szórakoztatás egyben
A Shoprenter statisztikája szerint, az általuk megkérdezett 725 webshop mindössze 15%-a használja a TikTokot rendszeresen, és 5%-uk használta már, vagy gondolkodik rajta, hogy regisztráljon a videós közösségi oldalra. Ez egyben azt is jelenti, hogy aki időben lép, és nyit új kommunikációs csatornát, az könnyebben és olcsóbban érheti el a célközönségét a TikTokot nem használó versenytársainál, méghozzá szórakoztató módon, amivel tovább növelheti a vállalkozása iránti bizalmat is.
„A kkv-k a TikTokot elsősorban márkaépítésre használják. A tapasztalatom szerint a kkv-k általában cégen belül találnak egy kollégát vagy egy külső szakértői csapatot, akire rábízzák a TikTok-kommunikációt. Vannak olyan vállalkozók, akik nem bonyolítják túl, egyszerűen csak megosztják a mindennapjaikat. Egy ismert burkoló, aki a munkavégzés közben készült videóival hasznos tudást ad át, és ezzel folyamatosan növeli a brandjét, az egyik videójával több, mint 8,5 milliós megtekintést ért el.” – emeli ki a kkv-k TikTok-használatának előnyeit a szakértő.
A szórakoztató videók által elérhető népszerűség és ismertségnövekedés több megrendelést és nagyobb bevételt jelenthet. Nincs szükség előképzettségre vagy speciális eszközökre, egy átlagos videókamerával rendelkező mobiltelefon tökéletesen megfelel az ütős TikTok-videók elkészítéséhez. A tartalomgyártásnak csak a kreativitásunk szab határt, ami elengedhetetlen a sikeres TikTok-csatorna felépítéséhez.
„A legtöbben a TikTok alap videóvágó eszközét használják, amely automatikusan illeszti be a zenét, valamint lassítással, ütemre vágással vagy átmenetes vágással teszi izgalmasabbá és érdekesebbé a videókat. A személyes fiókokban a jogdíjas zenék is ingyenesen használhatóak, viszont hirdetni csak üzleti fiókkal lehet, de könnyű átváltani a kettő között. Ezért annak érdemes céges fiókot regisztrálni a TikTokon, aki rögtön hirdetni is szeretne. Aki először márkát építene rendszeres videó posztolásnál, az az alapértelmezett felhasználói fiókot is választhatja. A megfelelő beállításokkal, más közösségi média platformokhoz képest a TikTokon nagyságrendekkel könnyebb az organikus elérés is” – zárta gondolatait Plósz Valentin.
(x)