5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

KKV

A 2011-ben alapított TikTok töretlen népszerűségnek örvend elsősorban a fiatalok és a pályakezdők körében, amit egyre több cég ismer fel és fordít a maga javára. A felhasználók elsősorban a szórakozás miatt nyitják meg naponta többször is a TikTokot, de nyitottak a minőségi, márkaépítő jellegű tartalmakra is, ezért a kis- és középvállalkozások, valamint a multinacionális cégek egyaránt profitálhatnak a friss, reklámzajmentes felület aktív használatából. Szakértővel elemeztük a különböző kommunikációs trendeket.

„A nagy nevű cégek, mint a Metró Magyarország vagy az Euronics is felismerték már a TikTokban rejlő lehetőségeket. A multik ezt a platformot elsősorban márkaépítésre használják. A Metró Magyarország például olyan videókat is közzétesz, amelyekben bemutatják, hogy miért jó náluk dolgozni, és ezeken a TikTok-videókon keresztül a számukra releváns célcsoporthoz, elsősorban a pályakezdőkhöz és a fiatalokhoz juttatják el az üzeneteiket. Ezzel szemben az Euronics inkább kampányokban gondolkodik, saját termékeket és izgalmas technikai vívmányokat mutat be szemléletesen a közönségnek, amire szintén nagy az igény. A PWC pedig influenszereket is bevon szereplőként és tartalomgyártóként egyaránt, amivel új elérési útvonalakat nyithat meg a célcsoportja felé. A PWC elsősorban toborzási csatornaként használja a TikTokot, hiszen itt könnyen eléri a friss diplomásokat” – avat be Plósz Valentin TikTok-szakértő, a Scealy Group társalapítója, aki az elmúlt hetekben tüzetesebben is megvizsgálta a nagyvállalatok és a kkv-k TikTok-használati szokásait.

A TikTok-siker kulcsa: kreatív videókkal sokmillió embert elérni

Minél újszerűbb, érdekesebb tartalmakkal rukkol elő egy vállalkozás, annál nagyobb nézettségre számíthat. Ráadásul minél aktívabb egy vállalkozás a TikTokon, annál több kommentet és reakciót generál, ami jót tesz az algoritmusnak is.

„A nagyvállalatok is aktívan és sikeresen használják a TikTokot, de nem jellemző, hogy a kommunikációs stratégiájukba integrálnák, inkább a többi közösségi média felülettől teljesen külön kezelik. A social media platformok linkjei között jellemzően nem tüntetik fel, hogy van TikTok-oldaluk is. Ugyanakkor pl. az Euronicsnak és a Metrónak is vannak kiemelten sikeres eléréseik a TikTokon, míg ugyanezek a videók a Facebookon és az Instagramon már közel sem hoznak annyi megtekintést, mint az eredeti platformon, ami jelentősen rontja a hirdetési hatékonyságot. Ennek oka, hogy a Facebook és az Instagram jelentősen megváltozott algoritmusában keresendő” – mutat rá a TikTok-szakértő a nagy reklámzaj negatív hatásaira.

Márkaépítés és szórakoztatás egyben

A Shoprenter statisztikája szerint, az általuk megkérdezett 725 webshop mindössze 15%-a használja a TikTokot rendszeresen, és 5%-uk használta már, vagy gondolkodik rajta, hogy regisztráljon a videós közösségi oldalra. Ez egyben azt is jelenti, hogy aki időben lép, és nyit új kommunikációs csatornát, az könnyebben és olcsóbban érheti el a célközönségét a TikTokot nem használó versenytársainál, méghozzá szórakoztató módon, amivel tovább növelheti a vállalkozása iránti bizalmat is.

„A kkv-k a TikTokot elsősorban márkaépítésre használják. A tapasztalatom szerint a kkv-k általában cégen belül találnak egy kollégát vagy egy külső szakértői csapatot, akire rábízzák a TikTok-kommunikációt. Vannak olyan vállalkozók, akik nem bonyolítják túl, egyszerűen csak megosztják a mindennapjaikat. Egy ismert burkoló, aki a munkavégzés közben készült videóival hasznos tudást ad át, és ezzel folyamatosan növeli a brandjét, az egyik videójával több, mint 8,5 milliós megtekintést ért el.” – emeli ki a kkv-k TikTok-használatának előnyeit a szakértő.

A szórakoztató videók által elérhető népszerűség és ismertségnövekedés több megrendelést és nagyobb bevételt jelenthet. Nincs szükség előképzettségre vagy speciális eszközökre, egy átlagos videókamerával rendelkező mobiltelefon tökéletesen megfelel az ütős TikTok-videók elkészítéséhez. A tartalomgyártásnak csak a kreativitásunk szab határt, ami elengedhetetlen a sikeres TikTok-csatorna felépítéséhez.

„A legtöbben a TikTok alap videóvágó eszközét használják, amely automatikusan illeszti be a zenét, valamint lassítással, ütemre vágással vagy átmenetes vágással teszi izgalmasabbá és érdekesebbé a videókat. A személyes fiókokban a jogdíjas zenék is ingyenesen használhatóak, viszont hirdetni csak üzleti fiókkal lehet, de könnyű átváltani a kettő között. Ezért annak érdemes céges fiókot regisztrálni a TikTokon, aki rögtön hirdetni is szeretne. Aki először márkát építene rendszeres videó posztolásnál, az az alapértelmezett felhasználói fiókot is választhatja. A megfelelő beállításokkal, más közösségi média platformokhoz képest a TikTokon nagyságrendekkel könnyebb az organikus elérés is” – zárta gondolatait Plósz Valentin.

(x)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
KKV Csak a bizonytalanság biztos a kisvállalkozásoknál
Privátbankár.hu | 2023. február 3. 16:24
A kormány új hitelprogramról döntött a Baross Gábor újraiparosítási program keretében. Az elszálló kamatok mellett ez komoly segítséget jelenthet a kisvállalkozások számára, amelyek helyzete meglehetősen bizonytalan lett az utóbbi időben. Az ATV Start vendégeként Perlusz László, a VOSZ főtitkára és kollégánk, Király Béla beszélt a hazai vállalkozások helyzetéről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG