6p
KKV

Interjúsorozatunk első részében arról beszélgettünk Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével, hogy mihez kezdjenek azok a cégek, amelyek sikeresen akarják kezelni  az inflációs nyomást. 

Hogyan tudnak alkalmazkodni a cégek a megugró inflációhoz?

Vannak olyan külső hatások, amelyek mindenkit ugyanúgy érintenek, így a sírás-rívás nem megoldás. Az inflációs helyzet nagyon leegyszerűsítve annyit jelent, hogy nőnek a költségeink, és drágább lesz minden. Céges szinten megnő a rezsi, emelkedik az eszközök, a munkabérek költsége, mindez pedig ahhoz vezet, hogy csökken a cég nyeresége.

A cégek így könnyen belekerülhetnek abba a helyzetbe, hogy miközben az ügyfelek nem tudnak fizetni, folyamatosan nőnek a költségeik, ennek következtében pedig hirtelen elolvad a nyereségük, és a vállalkozások zuhanórepülésbe kezdenek. Egyszerű megoldásnak tűnhet az áremelés, azonban ennek is lehetnek negatív hatásai, például ha mindenki árat emel, kialakulhat egy áremelési spirál, amelynek köszönhetően visszaesik a fogyasztás.

Ha nem az áremelés, akkor mi lehet a megoldás?

A válasz röviden: legyen hatékonyabb a cég. Ennek két útja van, az egyik a költségek csökkentése, akár a céges újraszervezéssel, az eddig feladatok hatékonyabb ellátásához. A másik oldal pedig az, hogyha hatékonyabb az értékesítés, az ügyfélmenedzsment, projektmenedzsment, akkor a cégek képesek lesznek több pénzt csinálni ugyanannyi erőforrással. Így lehet a legjobban alkalmazkodni a helyzethez és akár megerősődve kijönni belőle.

A cégem bajban van: hol kezdjem a probléma megoldását?

Beszéljünk konkrét dolgokról, szerintem az egyik legfontosabb az, hogyha nehéz helyzetbe kerül a cég, akkor a cégvezető egy pillanatra álljon meg, lépjen egyet hátrébb, és mérje fel, hogy mekkora a tűz, hogyan érdemes eloltani azt.

Az a cégvezető, aki ezt megteszi, általában felismeri azt, hogy a cége működhetne hatékonyabban is. Ennek megoldásához először fel kell mérni, hogy rendben vannak-e az üzleti folyamatok, megfelelően vannak-e rendszerezve. Tudják a dolgozók, hogy mit kell tenniük, vagy azt követik, amit a főnök egyszer elmondott, és mennek a saját fejük után?

Hogy jönnek a képbe az inflációs nyomás kezelésekor az általad felvázolt megoldási lépések?

Az üzleti folyamatok rendszerben kezelése, a céges hatékonyság növeléséhez szükséges általam felvázolt nyolc lépés minden cégre igaz. A Cégépítők podcastban például egy építőipari cég vezetőjével beszélgettem, és ő mondta azt, hogy hiába jön mindenki azzal, hogy minden projekt egyedi, ez egyszerűen nem igaz, mivel minden projektfolyamat ugyanolyan. Van eleje, vannak lépései, mérföldkövei, és van vége. Ez a rendszerezés kell ahhoz, hogy a folyamatokat hatékonyan tudja kezelni a cégvezető.

Hol kell kezdeni?

Ha elindulunk a legelejétől, a folyamat úgy indul, hogy ahhoz, hogy működjön egy cég, kell, hogy legyen bevétele, kell, hogy legyen valamilyen marketingaktivitás, lead-generálás. A beérkező érdeklődők regisztrációit, telefonhívásait, kitöltött űrlapjait be kell vinni a rendszerbe akár automatikusan is, nem szabad hagyni, hogy ezek eltűnjenek egy fekete lyukban. Fontos, hogy a cég ne engedje, hogy a potenciális ügyfelek meggyőzzék magukat arról, hogy nincs szükségük a szolgáltatásra. Egyeztessünk velük, hívjuk fel őket, minősítsük őket, és szervezzük le a következő lépést.

Képünk illusztráció. Fotó: Pixabay
Képünk illusztráció. Fotó: Pixabay

Mi a következő lépés?

A következő lépés az értékesítés, legyen vevő az érdeklődőből – ez még mindig minden cégre igaz. Kapcsolattartás, ajánlat kiadása, kifogáskezelés mind a folyamat része, de ami még ennél is fontosabb, az a sokszori utánkövetés. Az nem működik, hogy egy cég kiadja az ajánlatot, és utána várja a sült galambot, hogy az érdeklődő majd magától vásárol. Ne üljünk fordítva a lovon. Az ügyfelekkel folyamatosan foglalkozni kell, és a cégek túlnyomó többsége sajnos nem fordít kellő figyelmet arra, hogy ezt megtegye. Még mindig igaz, hogy a magyar kkv-k tízből kilenc ajánlatot azért buknak el, mert nincs megfelelő utánkövetés.

Az ügyfél eldöntötte, hogy szüksége van a termékre, hogyan lesz vevő az érdeklődőből?

Én azt szoktam mondani, hogy a vevő akkor vevő, ha fizet. A számlát ki kell küldeni, és be kell gyűjteni a pénzt – ma már az online számlázás alapvetés, de a NAV, vagy más ingyenes, egyszerű számlázóprogramok használata kevés. Ehelyett jobb, ha a cég kézbeveszi a dolgokat, és automatizálja ezt is, így a számla kiküldése után kimegy a fizetési emlékeztető, majd a felszólítás, majd egy erősebb hangvételű felszólítás, és ezt szükség szerint lehet tovább fokozni. Egy ideális világban a számlázást a követeléskezelést is egy rendszeren belül kell megoldani.

Hogyan fejleszthető az ügyfélpanaszok kezelése?

Az ügyfeleknek szinte biztos, hogy lesz valamilyen kérdése a céghez, legyen szó akár panaszról, akár észrevételekről, vagy bármi másról. Ezért fontos egy működőképes ügyfélszolgálat kialakítása, ahol a telefon nem 15 percig csöng, és az emailek nem megválaszolatlanul vesznek el, hanem garantált időn belül visszajelzést kap az ügyfél. A jó ügyfélszolgálati rendszer vezeti a kezet, a bejövő megkeresések rendszerezve vannak, például ’feldolgozás alatt’, ’ügyfélre vár’, ’partnerre vár’ stb. kategóriák alatt, így garantálható, hogy semmiképpen nem veszik el a kérdés. Egy ilyen rendszerben az ügyfélszolgálaton dolgozóknak nem kell másik kollégákra várni, hanem a rendszeren belül tudják követni azt, hogyan alakult az eddigi ügyfélút.

Mi a következő lépés?

Ha az ügyfél vett valamit, azt ki kell vitelezni, meg kell valósítani. Ez lehet egy szögegyenes, egyszerű projekt, amelynek keretében a cég kiszállítja a terméket, és a vevő aláír, vagy egy félévig húzódó komplex projekt is. A következő lépés tehát egy projektmenedzsment-megoldás. Egy sikeres cég esetében jellemzően egyszerre több projekt fut, ehhez pedig szükség van egy olyan automata rendszerre, amely segít egyben tartani a munkafolyamat minden részletét és alágát.

Ha mindez megvan, akkor már van egy egész jól működő cégünk, hiszen vannak vevők, pénz is, projektek, ezeket kivitelezzük, de mindez akkor fog csak működni, ha nem egyedül dolgozunk, és vannak kollégáink. Erről az interjúsorozat következő részében olvashatnak.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG