Miért született meg ez a társasjáték?
Úgy gondolom, hogy mi hitelesen tudunk kommunikálni, mert én is, és a tulajdonostársam is felépítettünk már céget, és a magyar valóságból vett tudást tudunk átadni. Így lett Cégépítők podcast, a Jövőkép könyv, és most a Cégépítők társasjáték; és ez egy újszerű, valós, gyakorlatias dolog – ráadásul az elmúlt időszakban én is megtanultam, hogy élményszerűen is lehet edukálni. Az egésznek az a célja, hogy oktassuk a piacot, fontos a struktúrában, folyamatban, rendszerben gondolkodás.
Mennyire egyéni a piacon a Cégépítők társasjáték?
Volt egy olyan hipotézisünk, hogy nem nagyon van általános üzleti társasjáték Magyarországon. A műfaj önmagában egyébként létezik itthon is, de ezek jellemzően nagyon réteg termékek, vagy pedig olyan játékokról van szó, mint a Gazdálkodj okosan! vagy a Monopoly. Ezért hiányérzetem volt, hogy valahogy úgy kéne átadnunk azt, hogy mi kell egy sikeres vállalkozáshoz, hogy újszerű, élményszerű és meghökkentő legyen. Mi ezt nem a pénzért csináljuk, ez egy nullás projekt, ugyanúgy, mint a Jövőkép könyv esetében, a cél az, hogy próbáljunk minél több embert elérni, és nemcsak a cégvezetőket, hanem a társasjátékos közösséget is.
Hogyan foglalható össze a játékmenetet? Milyen jellegű társasjáték a Cégépítők?
Bár a játéknak Cégépítők a neve, nem egy vállalkozást kell a nulláról felépíteni, mert az egy sokkal komplexebb, hosszabb folyamat lenne, hanem a játékmenet során egy üzleti évet játszunk le. Ideálisan 2-4 játékossal, a táblán egyszer körbe haladva megy a játék, és csakúgy, mint a való életben, az üzleti év végén beszámolót, mérleget kell készíteni. Az elszámolás után kiderül, melyik játékos mennyi pontot gyűjtött, pontosan úgy, mint ahogy a cégeknél az üzleti év végén megtudható az eredmény. A lényeg az, hogy a játékmenet pontosan olyan, mint egy vállalkozó élete: erőforrásokat kell gyűjteni, abból vehetők fel dolgozók, akikkel munkákat lehet megvalósítani – végén ennek alapján számolod el, hogy a csapat mennyi munkával, mennyi győzelmi pontot termelt.
Szintén fontos, hogy az erőforrás a hagyományos értelemben a győzelemhez nem számít, a pénz a játékmenet során fontos, a végső elszámolásban azonban semmilyen jelentősége sincsen – mint ahogy a céges beszámolókban sem a tárolt készpénz jelenti az értéket.
Az, hogy milyen teljesítményre, milyen eredményre képes a céged a kulcskérdés, mindez pedig attól függ, hogy milyen csapat van mögötte, és milyen módszerrel és stratégiával, pontosan milyen eredményre jutottál.
Milyen újdonságokat kínál a Cégépítők?
Az mindenképpen egy csavar, hogy a játékban nem döntő tényező, hogy ki dob hatost, vagy pontosan hová lép, mert ez a harmadik játék után unalmassá válna. A csavar pont az, hogy bár összesen három darab kockánk van, ebből kettő olyan, amin egytől hármasig vannak értékek, ezekkel dobunk. A harmadik kockát pedig mindig úgy kell beállítani, hogy az összérték mindig hét legyen, ez pedig kiküszöböli a szerencsefaktort. Az élet is ilyen egyébként, bár sok minden múlik szerencsén, a vállalkozásban azért vannak keretek, amelyek behatárolják az egészet.
Az egyik kocka arról dönt, hogy mennyit lépsz, a másik arról, hogy mennyi erőforrást kapsz, a harmadik pedig arról, hogy mennyi fókuszod van – ez utóbbi dönt például arról, hogy az adott körben mennyire tudsz fókuszálni a munkavégzésre, vagy egy ember felvételére.
A dobás után át kell gondolni és meg kell tervezni, mit csinálsz, hiszen nem mindegy, hogy melyik kocka melyik helyre kerül. Ez pontosan olyan, mint a mindennapokban, hiszen tervezve sokkal eredményesebben megy a vállalkozás, mintha a vakszerencsére bízzuk azt.
A játékot egy profi csapat tervezte, fontos volt az élvezhetőség, és az, hogy teljesen ki legyen balanszolva. Nincsenek büntetőmezők, sőt olyan szuperkártya sem létezik, amely kihúzásával be lenne biztosítva a győzelem. Az volt a célunk, hogy a Cégépítők a tizedik újrajátszásnál is élvezhető legyen.
A játékkal az is nem titkolt szándékunk volt, hogy akár egy nyaralás közben, a strandon ülve, a gyerekkel is játszható legyen, ezért is könnyen kirakható, tábla nélküli formában született meg. Nem csak praktikus és kisebb helyen is elfér emiatt, hanem így minden játékban más a játéktér, emiatt sincs két egyforma játék.
Ahogy lépegetünk, vannak olyan speciális mezők, ahol CRM vehető, ez volt az én leginkább hozzáadott szellemi termékem, hogy a hatékony CRM használat tulajdonképpen szuperképességet jelent. Csakúgy, mint a való életben, a CRM bevetése jelentősen növeli a hatékonyságot, előnyöket jelent, azonban nem mindegyik kártya ugyanolyan. A CRM kártyák nélkül nehéz nyerni, úgyhogy kifejezetten jól jár, aki megszerzi őket, ezzel kapcsolatban egyébként nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a tesztjátékosoktól is.
Egyébként nem egy céges játékos volt, hanem egy társasjátékos, aki azt mondta, nem tudja, mi a CRM pontos célja, de ha valaha vállalkozást csinál, biztosan kell majd neki, mert a játékban is rájött, hogy szuperképességet jelent. A játék egyik mondanivalója pont ez, hogy nem árt, ha van valami rendszer, ami hatékonyságot visz az életedbe.
A MiniCRM Cégépítők podcastjának legújabb részében Balogh Petya startup befektető is kipróbálta a Cégépítők társasjátékot – az epizódot itt hallgathatja meg!
Mit jelent ez a társjáték a MiniCRM-nek?
Fontos leszögezni, hogy a MiniCRM nem ebből a játékból él, ez inkább egy edukációs tartalom, úgy beárazva, hogy plusz nullás projekt legyen, ezért 7 ezer forintra lőttük be az ajánlott fogyasztói kiskereskedelmi árát, jóval a piacon megtalálható 10-15 ezres versenytársak alá, pont azért, hogy ne legyen korlát, és aki meg akarja venni, megtudja venni.
Mikor először bemutattuk a kereskedőknek, előtte izgultunk, azonban az érdeklődés hatalmas volt, lecsaptak rá, mindenki rárobbant, mert ilyen jellegű játék tényleg hiányzott a piacról; sikerült egy résbe beletalálnunk.
A játékot megértették, intuitív, könnyen megtanulható, ha a játékszabályt párszor elolvassuk, menetközben már adja magát – és ez is be is jött, hiszen ezer darabot gyártottunk le, ebből október 25-i bejelentéssel már kevesebb mint egy hónap alatt elment 600 darab.
A játékot egyébként a MiniCRM-es kollégák is nagyon szeretik, játszanak vele, amikor megjelent, pénteken ötkor bementünk, vettünk pizzát, és játszottunk; imádták. Jó csapatépítő.
Mivel a MiniCRM-nél rájöttünk, hogy nem csak egy szoftvert, hanem igazából cégépítést adunk ügyfeleinknek, a játék célja is az, hogy élményszerűen edukáljon és ráébressze a játékosokat, hogy a vállalkozást folyamatokba szervezve, rendszerben építve könnyen kiemelkedhetünk a piaci átlagból.
A társasjátékról további információk itt találhatóak: https://www.minicrm.hu/tarsasjatek/