Az aláírás kapcsán Bartha Ferenc hangsúlyozta: a tervek szerint a Demján-csoport többségi tulajdonába kerül a kínai ki- és beutaztatásban érintett magyar Atlasz World Travel Kft., és a cég Kínában vegyes vállalatot hoz létre a CITS-szel. Az együttműködés keretében meg kívánják oldani a közvetlen légi kapcsolatot a kínai városok és Budapest között, illetve a magyar fővárosból történő továbbutazást, és szeretnék elérni, hogy a kínai turisták számára szükséges vízumkiadás gyorsuljon.
Fejlesztési miniszterként Fellegi Tamás folytatott hosszabb tárgyalásokat Kínában, a kínai miniszterelnök is Budapestre látogatott, de a konkrét szerződések és megállapodások bejelentése elmaradt. A Malév megmentésében is szerepet vállalhattak volna, végül a képbe került kínai cég elállt az üzlettől. A keleti kapcsolatok kiépítése tehát meglehetősen nagy kudarccal zárult a Fellegi vezette fejlesztési minisztériumba. |
Demján Sándor elmondta, hogy a megállapodás várhatóan hozzájárul a magyar-kínai turizmus növekedéséhez. Jelezte: a napokban Kínában tárgyal majd a közvetlen légi összeköttetés megteremtésének lehetőségéről.
Csen Lu kiemelte: a terveik között szerepel, hogy 2015-re a Magyarországra érkező kínai turisták száma eléri az évi 50 ezret.
A CITS-nek jelenleg Európa 6 országában 8 turisztikai vállalata működik. A pekingi központú turisztikai holding 1954-ben alakult, mint a kínai kormány első turisztikai cége, 2009-ben tőzsdére került, tavalyi éves bevétele mintegy 2 milliárd euró.