BUX
36 591.83
-0.45%
-165.00
OTP
11 070.00
-0.27%
-30.00
MOL
1 770.00
-0.84%
-15.00
RICHTER
7 200.00
-0.41%
-30.00
MTELEKOM
383.00
-0.26%
-1.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
KKV
2014. március 3. 14:34

A Ryanair az elmúlt öt év legrosszabb három hónapját produkálta, és mintegy 35 millió euró veszteséget termelt. A Praktiker is hiába volt olcsó.

A Handelsblatt című német lap az ír fapados légitársaság, a Ryanair 2013 utolsó negyedéves eredményeinek okait elemzte. A vállalat az elmúlt öt év legrosszabb három hónapját produkálta, és mintegy 35 millió euró veszteséget termelt. A lap analízise szerint a kudarc oka éppen abban a marketingstratégiában keresendő, amely a céget egykor naggyá tette.

Be lehetett szólni akárkinek - be is szóltak

Az olcsó légitársaságok egyik úttörőjének tekinthető Ryanair agresszív árpolitikájával alapozta meg sikerét, és az akkori piaci viszonyok között ez azonnali, látványos sikerekhez vezetett. A cég vezetője, Michael O’Leary heti rendszerességgel szolgáltatott témát a sajtónak, gyakran csípős megjegyzésekkel illetve akár a cég saját vásárlóit is. Megtehette, hiszen jelentős konkurencia híján az olcsó repülőjegyek utasok tömegeit vonzották, akik a kedvező árakat mérlegelve nem csak az igazgató keresetlen szavai, hanem a legalapvetőbb kényelmi szolgáltatások hiánya felett is szemet hunytak.

...aztán jött a konkurencia

A versenytársak megjelenése és az árháború élesedése azonban hamar rávilágított a cég marketingstratégiájának gyengeségeire. Az alacsony árak nem alakítottak ki igazán hűséges vevőkört, és csak időlegesen tudták differenciálni a vállalatot versenytársaitól. A Ryanairt a sikerek önelégültté tették, és a társaság egyáltalán nem fordított figyelmet arra, hogy egyedi profilt, igazi márkanevet alakítson ki magának.

Időközben sorra bukkantak fel az egyre erősebb vetélytársak, köztük a brit Easyjet, amely hasonlóan kedvező árak mellett egész sor extra szolgáltatással igyekezett magához édesgetni az utasokat, meglehetős sikerrel. A piackutatások szerint főleg a sokat utazó üzletemberek pártoltak át tömegesen az Easyjethez, de a turisták is egyre nagyobb számban fordítottak hátat a Ryanairnek.

A Praktiker is elbukott

Hasonló tendenciák egyébként más üzletágakban is megfigyelhetők. Németországban óriási meglepetésként hatott a Praktiker barkácsáruházlánc vége, hiszen a vállalat szlogenjei, „20% kedvezmény mindenre, az állateledelt kivéve”, vagy „itt az ár beszél”, szinte minden vásárló fülében ott csengtek (Magyarországon: "mindenre van kész ötlete!").

Egyértelműnek látszik, hogy egy vállalat sikerét pusztán az árakra alapozni meglehetősen kockázatos stratégia. A leértékelésekre vadászó vásárlók nem mondhatók éppen hűségesnek, és könnyen hátat fordítanak egy üzletnek, ha máshol jobb ajánlatot kapnak. Az alacsonyabb árfekvés semmiképpen nem jelent olyan tartós versenyelőnyt, amire hosszú távon biztonsággal lehet alapozni. Az vásárlók hűségét csakis meggyőző szolgáltatásokkal és vonzó termékekkel lehet biztosítani, melyek végső soron olyan vásárlási élményt nyújtanak, ami a szó szoros érelmében többet érhet, mint egy jó ár.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


KKV Dobogós helyen a magyar hitelgarancia piac
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 14. 11:30
Európai szinten is kiemelkedő kereslet van Magyarországon a garanciakonstrukciók iránt, amelyek segítségével a vállalkozások hitelforráshoz juthatnak. A Garanciaszervezetek Európai Szövetsége (AECM) tavalyi adatai szerint a GDP-hez mért garanciaportfolió Magyarországon 2,1 százalékot tett ki, ez a második legjobb eredmény a kontinensen. Az idei évben megváltozott az eddigi helyzet, a koronavírus-válság átírta a menetrendet és kihívás elé állítja mind a garanciaszervezeteket, mind a vállalkozásokat.
KKV K&H: A katások 15 százaléka milliós nagyságrendet bukhat a szigorításokon
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 13. 12:51
Szigorodnak a kata szabályai, így 2021. január 1-jétől 40 százalékos adót kell fizetnie a megbízó cégnek, ha egy kisadózó számára 3 millió forintnál több pénzt fizet ki. A törvénymódosítás miatt kérdésessé válhat, hogy a kata szerint adózóknak mennyire lesz érdemes továbbra is ezt a formát választani. A K&H szakértői szerint a katások harmada lehet érintett, aki pedig adózási forma váltáson gondolkodik, annak az elszámolható költségeket, illetve a vállalkozókat érintő kedvezményeket is érdemes figyelembe vennie.
KKV Felállva a válságból: aki időben észbe kap, akár nyertesként kerülhet ki
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 9. 13:24
Számos olyan iparág volt, amelyet a koronavírus-járvány nem érintett közvetlenül, ám ezek is szembesültek kihívásokkal: a megváltozott helyzet mindenki számára új lehetőségeket kínál. Aki most képes megragadni ezeket, az nyertesként kerülhet ki a küzdelemből.  
KKV Zöld kkv-k figyelem: 7,3 milliárd forintnyi pályázati pénz vált elérhetővé
MTI | 2020. augusztus 3. 09:21
Vállalkozásonként 20 és 400 millió forint közötti összeget lehet elnyerni.
KKV Optimistábbak a cégvezetők, mint amire bárki számított
Privátbankár.hu | 2020. július 22. 12:24
A vírusjárvány meglepő módon mérsékelten hatott a cégvezetők várakozásaira: nem sokkal maradnak el a hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó árbevétel- és nyereségvárakozásai az előző év azonos időszakához képest – derült ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb kutatásából.  
KKV Hány milliárdot hagy a cégeknél a kormány?
Privátbankár.hu | 2020. július 19. 17:01
A hangzatosan csak a gazdaságvédelem költségvetésének keresztelt jövő évi tervben a kormány egyebek mellett arról is bemutatta egy mellékletben, hogy 2021-ben mennyi pénzt hagynak a vállalkozásoknál a társasági adónál érvényesíthető kedvezmények formájában.
KKV Az online jelenlét fontossága minden vállalati szektorban
Márkázott tartalom | 2020. július 5. 19:26
20 évvel ezelőtt, ha valaki nem szerepelt a telefonkönyvben, akkor őt nem lehetett megkeresni, elérhetetlennek számított. Ahogy a 21. század telefonkönyve egyre inkább az internet lett, úgy tolódott át a fókusz a telefonkönyvről (és úgy általánosságban véve a nyomtatott megjelenésről) az online jelenlét felé.  
KKV Adószám keresés egyszerűen!
Márkázott tartalom | 2020. június 26. 10:09
Nem tudja a partnere adószámát? Az alábbiakban 3+1 lehetőséget ismertetünk, amellyel gyorsan és egyszerűen hozzájuthat a megfelelő információkhoz.
KKV Nincs mese, a kkv-knak fel kell gyorsítaniuk a digitális átállást
Csabai Károly | 2020. június 18. 19:31
A március közepe előtt digitális eszközöket nem használt, vagy ilyen irányú fejlesztésekbe nem fogott kis- és középvállalkozások 40 százaléka szüneteltette vagy korlátozta jelentősen a tevékenységét. Ez is kiderült a Magyar Telekom megbízásából az eNET által végzett felmérésből.
KKV A koronavírus felforgatta a cégek életét
Kollár Dóra | 2020. június 11. 17:48
Szepesi Balázs, az Innovációs és Technológia Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára a Piac & Profit „Pénz a túléléshez” videókonferenciáján beszélt arról, hogy a koronavírus-járvány után mire készülhetnek a magyar cégek. 
Friss
hírlevél