Jó lenne, hanem mindig a Közgép nyerne
Varga Mihály vasárnap az ATV Szabad szemmel című műsorában arra a kérdésre, hogy az Orbán-Simicska konfliktus után maradhat-e az a tendencia, hogy a Közgép (amelynek tényleges tulajdonosa egy 2012-es nyilatkozat szerint Simicska Lajos - a szerk.) nyeri el az állami beruházásokra kiírt fontos közbeszerzéseket, Varga Mihály hangsúlyozta: Magyarországnak - európai uniós tagállamként - a pályázatokat szigorú protokoll és eljárásrend alapján kell kiírnia, és a közbeszerzési döntéseket bárki megismerheti, vitathatja.
"Kétségkívül vannak nagy vállalatok az építőiparban is, amelyek több ilyen nagy beruházást tudnak vállalni, és több közbeszerzési eljáráson tudnak elindulni, és jó lenne ha az említett cég mellett más cégek is fel tudnának nőni magyar cégként az építőiparban" - válaszolta Varga Mihály arra a kérdésre, hogy jónak tartaná-e, ha nem mindig a Közgép, hanem más cégek nyernék a közbeszerzési eljárásokat.
Varga Mihály kívánsága egyébként apránként teljesülni látszik: egy ideje csak "új Közgépként" emlegeti a sajtó a Duna Aszfalt tiszakécskei céget, amely nemrég az egyik legrégebbi magasépítő vállalkozást, a Magyar Építő Zrt-t is megszerezte, és egyre nagyobb sikereket ér el a közbeszerzéseken. Pénteken az mfor.hu arról számolt be: egy több mint 3 milliárdos közbeszerzést happolt el a cég a Közgép elől. 2013-ban közel 4 milliárdos eredményt ért el a cég, ennek közel felét osztalékként fizették ki.
Tényleg kiszáll az állam 3 éven belül az Erstéből, az MKB-ból és a Budapest Bankból
A miniszter elmondta: a héten az Erstével és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) aláírt szándéknyilatkozatban foglaltak szerint a magyar állam három éven belül magánbefektetőnek értékesíti 15 százalékos Erste-részesedését, és így tesz az MKB, valamint a Budapest Bank esetében is.
A bankok privatizálásakor a kormány arra törekszik majd, hogy a mérlegfőösszeg szerinti 50 százalék feletti magyar tulajdon megmaradjon a hazai bankrendszerben - emelte ki Varga Mihály.