Hogyan válik értékessé egy ügyféladatbázis?
A felhő alapú CRM-ek, mint amilyen a MiniCRM is, mindkét problémára nyújtanak megoldást: az itt tárolt információk mindenki számára elérhetőek, az adatbázis pedig az összes velük kapcsolatos információt megőrzi - élő adatokat tárol, cégszinten. Naprakész ismeretekkel kell rendelkeznünk ügyfeleinkről, vásárlási szokásaikról, igényeikről.Egy kiválóan felépített ügyféladatbázissal, mely a megszerzett információkat áttekinthetően, az érintett munkatársak számára elérhető módon rendszerezi, mindez könnyen kivitelezhető. Az email-es adatbázis-vásárlást és a spamek használatát azonban el kell felejtenünk – nem hatékonyak, ráadásul a törvény is bünteti. Célzott üzenetekre van szükség, amelyek érdeklik ügyfeleinket.
A CRM és az alkalmazottak szimbiózisa
A CRM-rendszerünk produktivitása függ az őket használók affinitásától, ezért fontos, hogy alkalmazottaink a munkájuk megkönnyítésének eszközeként tekintsenek rá. Az automatikusan történő információmegosztás csökkenti az adminisztrációs feladatokat és egyetlen kattintással temérdek mennyiségű, de könnyen átlátható adat válik elérhetővé.
A MiniCRM könnyen integrálható a már használatban levő eszközökkel, szoftverekkel; okostelefonokkal, Gmaillel, Outlookkal, naptár alkalmazásokkal, így még egyszerűbb az átállás. Mivel a rendszer minden előzményt és elérhetőséget tárol az ügyfelekről, így az sem jelent gondot, ha egy értékesítő távozik a cégtől, hiszen az új munkatárs gond nélkül tudja átvenni és folytatni a munkát.
Az értékesítésben rejlő lehetőségek
A CRM-rendszer bevezetése nem ér véget azzal, hogy telepítünk egy szoftvert vagy előfizetünk egy szolgáltatásra - a cég szemlélete is változik. Amennyiben eredményesen adoptáljuk az eszközt, láthatóvá válik, hogy értékesítési folyamatunk hol akad el, hol esnek ki a potenciális, ám hezitáló ügyfelek.
Stabil bevételgeneráláshoz ezen a ponton kell megragadni és nem veszni hagyni a lehetőséget - átláthatóan, minősítésekre és riportokra támaszkodva szervezni értékesítési folyamatainkat - így a lezárási arányok is javuló tendenciát fognak mutatni. A MiniCRM segít az érdeklődőket és az ügyfeleket csoportosítani. A megkeresés pillanatától kezdve nyomon követhetjük érdeklődőből vevővé válásuk útját, ugyanis a különböző vásárlási potenciállal rendelkező érdeklődőket és ügyfeleket a rendszer státuszokba rendezi.
Priorizálás, rendszerezés
Minél tovább halad az érdeklődő az egyes státuszcsoportokon, annál közelebb kerül ahhoz, hogy vevő legyen belőle. Lehet, hogy valaki alkalmas vevőnek, csak még nem döntött. Ebben az esetben kell néhány célzott interakció (telefon, email) megejtésével kibillenteni bizonytalanságából. A még tüzetesebb lekövethetőség érdekében minden felvett érdeklődő ügyfélminősítésen esik át: objektív szempontok szerint (Nem célcsoport, Célcsoport, VIP) értékeljük őket, anélkül, hogy egyetlen szót váltottunk volna velük.
Ezt követően elkötelezettségük szempontjából szintén besoroljuk őket, szubjektív nézőpontból: a többszöri kapcsolatfelvétel alapján ugyanis reális kép keletkezik arról, mennyire motivált az érdeklődő a vásárlásban (Érdektelen, Bizonytalan, Elkötelezett). Így egy sokkal részletesebb képet kapunk az aktuális folyamatról, mely alapján meghatározhatjuk, hogy az egyes státuszokban lévő érdeklődőknek vagy ügyfeleknek milyen szintű figyelmet kell szánni. Mindez rendkívül egyszerűen kivitelezhető a megfelelő eszközzel, ami a rendszerben szereplő adatok elemzésével automatikusan kiválasztja az ügyfél helyét a folyamatban – így már csak egy feladat maradt: a végcél felé terelni őket.