4p
KKV
Ahhoz, hogy hosszú távon, hatékonyan működtethessük cégünket, egy olyan ügyféladatbázist kell kiépítenünk, ahol az ügyfél több, mint egy adat. A vállalati ügyfélkezelést akadályozhatja a központi adatbázis hiánya, valamint, hogy az alkalmazottak csak az általuk bevitt adatokhoz férnek hozzá, melyek nem nyújtanak részletes információt.

Hogyan válik értékessé egy ügyféladatbázis?

A felhő alapú CRM-ek, mint amilyen a MiniCRM is, mindkét problémára nyújtanak megoldást: az itt tárolt információk mindenki számára elérhetőek, az adatbázis pedig az összes velük kapcsolatos információt megőrzi - élő adatokat tárol, cégszinten. Naprakész ismeretekkel kell rendelkeznünk ügyfeleinkről, vásárlási szokásaikról, igényeikről.Egy kiválóan felépített ügyféladatbázissal, mely a megszerzett információkat áttekinthetően, az érintett munkatársak számára elérhető módon rendszerezi, mindez könnyen kivitelezhető. Az email-es adatbázis-vásárlást és a spamek használatát azonban el kell felejtenünk – nem hatékonyak, ráadásul a törvény is bünteti. Célzott üzenetekre van szükség, amelyek érdeklik ügyfeleinket.

A CRM és az alkalmazottak szimbiózisa

A CRM-rendszerünk produktivitása függ az őket használók affinitásától, ezért fontos, hogy alkalmazottaink a munkájuk megkönnyítésének eszközeként tekintsenek rá. Az automatikusan történő információmegosztás csökkenti az adminisztrációs feladatokat és egyetlen kattintással temérdek mennyiségű, de könnyen átlátható adat válik elérhetővé.

A MiniCRM könnyen integrálható a már használatban levő eszközökkel, szoftverekkel; okostelefonokkal, Gmaillel, Outlookkal, naptár alkalmazásokkal, így még egyszerűbb az átállás. Mivel a rendszer minden előzményt és elérhetőséget tárol az ügyfelekről, így az sem jelent gondot, ha egy értékesítő távozik a cégtől, hiszen az új munkatárs gond nélkül tudja átvenni és folytatni a munkát.

Az értékesítésben rejlő lehetőségek

A CRM-rendszer bevezetése nem ér véget azzal, hogy telepítünk egy szoftvert vagy előfizetünk egy szolgáltatásra - a cég szemlélete is változik. Amennyiben eredményesen adoptáljuk az eszközt, láthatóvá válik, hogy értékesítési folyamatunk hol akad el, hol esnek ki a potenciális, ám hezitáló ügyfelek.

Stabil bevételgeneráláshoz ezen a ponton kell megragadni és nem veszni hagyni a lehetőséget - átláthatóan, minősítésekre és riportokra támaszkodva szervezni értékesítési folyamatainkat - így a lezárási arányok is javuló tendenciát fognak mutatni. A MiniCRM segít az érdeklődőket és az ügyfeleket csoportosítani. A megkeresés pillanatától kezdve nyomon követhetjük érdeklődőből vevővé válásuk útját, ugyanis a különböző vásárlási potenciállal rendelkező érdeklődőket és ügyfeleket a rendszer státuszokba rendezi.

Priorizálás, rendszerezés

Minél tovább halad az érdeklődő az egyes státuszcsoportokon, annál közelebb kerül ahhoz, hogy vevő legyen belőle. Lehet, hogy valaki alkalmas vevőnek, csak még nem döntött. Ebben az esetben kell néhány célzott interakció (telefon, email) megejtésével kibillenteni bizonytalanságából. A még tüzetesebb lekövethetőség érdekében minden felvett érdeklődő ügyfélminősítésen esik át: objektív szempontok szerint (Nem célcsoport, Célcsoport, VIP) értékeljük őket, anélkül, hogy egyetlen szót váltottunk volna velük.

Ezt követően elkötelezettségük szempontjából szintén besoroljuk őket, szubjektív nézőpontból: a többszöri kapcsolatfelvétel alapján ugyanis reális kép keletkezik arról, mennyire motivált az érdeklődő a vásárlásban (Érdektelen, Bizonytalan, Elkötelezett). Így egy sokkal részletesebb képet kapunk az aktuális folyamatról, mely alapján meghatározhatjuk, hogy az egyes státuszokban lévő érdeklődőknek vagy ügyfeleknek milyen szintű figyelmet kell szánni. Mindez rendkívül egyszerűen kivitelezhető a megfelelő eszközzel, ami a rendszerben szereplő adatok elemzésével automatikusan kiválasztja az ügyfél helyét a folyamatban – így már csak egy feladat maradt: a végcél felé terelni őket.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG