1p
A vártnál kevesebb gond volt az átszervezett BKV hálózattal a társaság szerint. A szeptemberi ütem durvább lesz. Változott a BKV-matematika is: már csak 4 utast számolnak egy négyzetméterre.
A vártnál kevesebb gond volt az átszervezett BKV hálózattal a társaság szerint. A szeptemberi ütem durvább lesz. Változott a BKV-matematika is: már csak 4 utast számolnak egy négyzetméterre.

A BKV szerint a vártnál kevesebb problémát okozott az átállás első üteme a budapesti tömegközlekedésben; a csütörtöktől érvényes új menetrend miatt eddig mintegy száz panasz, illetve módosítási javaslat érkezett a társaság ügyfélszolgálatához - közölte szóvivő pénteken az MTI kérdésére.

Szilágyi Károly ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a menetrendek szeptember 6-ai, újabb módosításakor már "sokkal komolyabb" változásokra kell számítaniuk az utasoknak.

Közölte, a BKV azt várja a járathosszabbításoktól, összevonásoktól, átszervezésektől, hogy ősztől kevesebben ülnek autóba, és többen választják majd a közösségi közlekedést.

Kérdésre közölte azt is, a cégnek új buszokra lenne szüksége, ám egyelőre nem tud arról, hogy a tulajdonos fővárosi önkormányzat pályázatot írt volna ki új járművek beszerzésére.

A szóvivő elmondta, a BKV 1235 (részben vállalkozói tulajdonú) autóbuszt, 108 trolibuszt, valamint 400 villamost bocsátott a változtatás első napján forgalomba, s a járművek "műszakilag jól bírták" a terhelést.

Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese azt közölte, az eddig kinyomtatott 850 ezer tájékoztató kiadványon túl újabb 250 ezer példányt rendelnek a szeptember 6-ai "második lépcsős" változtatások idejére.

A cég vezetője a kedvező változások között említette, hogy a Pest megyei Pécelről Budapestre járóknak ezentúl nem kell átszállniuk, mert a járatösszevonásoknak köszönhetően közvetlen járatot kaptak az Örs vezér téri metróállomásig. A változások közé tartozik az is, hogy a BKV a jövőben a menetrendeket meghatározó paraméterkönyv készítésekor öt helyett már csak négy utassal számol egy négyzetméterre; ez azt jelenti, hogy csökkenhet a zsúfoltság egyes járatokon.

A busz mellé út is jár

Az MTI információi szerint várhatóan fővárosi kezelésbe kerülnek azok a kerületi közutak, ahol a paraméterkönyv átírása után autóbuszok járnak majd. Ennek azért van jelentősége, mert az utat kezelő önkormányzat felelőssége a felújítás, vagy például a kátyúzás. (A többek által vitatott nyomvonalú 141-es busz az egyik olyan járat, amely kerületi utcákat is érint.)

Lakos Imre (SZDSZ) fővárosi szakpolitikus megerősítette, hogy a kezelési jog kérdésének napirendre kell kerülnie, ezért várhatóan egyeztetések lesznek az ügyben a főváros és az érintett kerületek között. Mint mondta, az alapszabály az, hogy ahol BKV-busz jár, az az út a főváros kezelésében áll, ám vannak ez alól kivételek.


Tanácsadókat keres a BKV
BKV-ellenőrök igazítanak el az Új Világrendben
BKV: Csütörtökön életbe lép az Új Világrend
Végre: megvárja a metró az átszállókat 
A BKV már most borzolja az idegeket 

MTI

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Minden oka megvan, hogy jókedve legyen a Morgan Stanley-nek
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 18:03
A Morgan Stanley, az egyik legnagyobb amerikai bank a vártnál nagyobb második negyedéves nyereségről és bevételről számolt be szerdán.
Makro / Külgazdaság Ezt nem köszöni meg Marine Le Pen
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 16:15
Az uniós törvényszék szerint vissza kell fizetni a Jean-Marine Le Pen által jogtalanul felvett pénzeket, hiába számolta el személyes kiadásokként.
Makro / Külgazdaság Ennyire szeretnének árat emelni a vállalatok – a GKI megmérte
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 15:36
A vállalatok áremelési szándékai júniusra nyolchavi mélypontjukra estek. Ugyanakkor az áremelési törekvések – az építőipar kivételével – minden szektorban saját hosszú távú átlaguk közelében maradtak. Azaz a várakozások szerint az infláció rövid távon továbbra is tartja magát.
Makro / Külgazdaság Figyelmeztető: közel kétéves mélypontra zuhant a megélhetésünket jelző mutató
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 08:30
Az infláció ismételt emelkedése is vastagon belejátszott abba, hogy a KSH szerda reggel közlése szerint a májusi reálkeresetek az áprilisinál jóval alacsonyabbak lettek, 2023 novembere óta nem látott szintre.
Makro / Külgazdaság Vámháború: mi lehet augusztus 1-je után? Ma délután Klasszis Klub Live Győrffy Dórával
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 07:46
A közgazdász, egyetemi tanár, az MTA doktora 15 óra 30-tól élőben válaszol a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire.
Makro / Külgazdaság Világszerte vizsgálják az Air India Boeingjének vesztét okozó kapcsolókat
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 13:33
Számos légitársaság ellenőrzi, hogy minden rendben van-e a Boeingek üzemanyagkapcsolóival
Makro / Külgazdaság Van itt uniós pénz: 70 milliárd kamatmentes hitelre pályázhatnak a magyar cégek
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 12:59
Módosítottak a kiíráson, új célokra is lehet igényelni a hitelprogram forrásaiból.
Makro / Külgazdaság Vágni vagy nem vágni – a Fed vezetői sem tudják
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 10:26
Erős a politikai nyomás, a Fed-et vezető testület pedig megosztott.
Makro / Külgazdaság Romániában már megtörtént az itthon is nagyon várt fordulat
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 09:28
Egy éve először mértek ilyet.
Makro / Külgazdaság Hiába tért magához a magyar autóipar, az összkép lesújtó
Privátbankár.hu | 2025. július 15. 08:33
Vannak életjeleket mutató szektorok, de második ránézésre sem tudott sok biztatót mondani a KSH a magyar iparról.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG