A BKV szerint a vártnál kevesebb problémát okozott az átállás első üteme a budapesti tömegközlekedésben; a csütörtöktől érvényes új menetrend miatt eddig mintegy száz panasz, illetve módosítási javaslat érkezett a társaság ügyfélszolgálatához - közölte szóvivő pénteken az MTI kérdésére.
Szilágyi Károly ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a menetrendek szeptember 6-ai, újabb módosításakor már "sokkal komolyabb" változásokra kell számítaniuk az utasoknak.
Közölte, a BKV azt várja a járathosszabbításoktól, összevonásoktól, átszervezésektől, hogy ősztől kevesebben ülnek autóba, és többen választják majd a közösségi közlekedést.
Kérdésre közölte azt is, a cégnek új buszokra lenne szüksége, ám egyelőre nem tud arról, hogy a tulajdonos fővárosi önkormányzat pályázatot írt volna ki új járművek beszerzésére.
A szóvivő elmondta, a BKV 1235 (részben vállalkozói tulajdonú) autóbuszt, 108 trolibuszt, valamint 400 villamost bocsátott a változtatás első napján forgalomba, s a járművek "műszakilag jól bírták" a terhelést.
Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese azt közölte, az eddig kinyomtatott 850 ezer tájékoztató kiadványon túl újabb 250 ezer példányt rendelnek a szeptember 6-ai "második lépcsős" változtatások idejére.
A cég vezetője a kedvező változások között említette, hogy a Pest megyei Pécelről Budapestre járóknak ezentúl nem kell átszállniuk, mert a járatösszevonásoknak köszönhetően közvetlen járatot kaptak az Örs vezér téri metróállomásig. A változások közé tartozik az is, hogy a BKV a jövőben a menetrendeket meghatározó paraméterkönyv készítésekor öt helyett már csak négy utassal számol egy négyzetméterre; ez azt jelenti, hogy csökkenhet a zsúfoltság egyes járatokon.
A busz mellé út is jár
Az MTI információi szerint várhatóan fővárosi kezelésbe kerülnek azok a kerületi közutak, ahol a paraméterkönyv átírása után autóbuszok járnak majd. Ennek azért van jelentősége, mert az utat kezelő önkormányzat felelőssége a felújítás, vagy például a kátyúzás. (A többek által vitatott nyomvonalú 141-es busz az egyik olyan járat, amely kerületi utcákat is érint.)
Lakos Imre (SZDSZ) fővárosi szakpolitikus megerősítette, hogy a kezelési jog kérdésének napirendre kell kerülnie, ezért várhatóan egyeztetések lesznek az ügyben a főváros és az érintett kerületek között. Mint mondta, az alapszabály az, hogy ahol BKV-busz jár, az az út a főváros kezelésében áll, ám vannak ez alól kivételek.
Tanácsadókat keres a BKV
BKV-ellenőrök igazítanak el az Új Világrendben
BKV: Csütörtökön életbe lép az Új Világrend
Végre: megvárja a metró az átszállókat
A BKV már most borzolja az idegeket
MTI