2p
Teljesen más világban gondolkodunk, könnyen bedőlhet a magyar autóipar, ha elterjednek a robotkocsik.

Magyarországon elsősorban belsőégésű motoros autókhoz szükséges alkatrészeket gyártanak a nagyobb gyártók, motorokat, automata váltókat és ehhez hasonlókat – ezekre azonban az elektromos autókban nincs szükség. Amennyiben ezek elterjednek a következő években, úgy akár öt éven belül negatív csapást mérhet ez a magyar autóiparra, és ezáltal a gazdaságra, az autógyártás ugyanis a növekedés harmadát adja, ezt közölte az Atradius globális piacelemző a Privátbankár.hu-val.

Az elektromos autókban ugyanis 60 százalékkal kevesebb az alkatrész, mint a régi technológiájú járművekben, ráadásul ezek olyan berendezések, amelyek jelenleg a német márkák technológiai előnyeit adják. Ugyanakkor a hitelbiztosító kutatása szerint az innovációkra képes autógyárak és alkatrész-beszállítóknak jó esélyük van a dinamikus növekedésre.

Kínát kéne megnyerni magunknak

Mivel az elektromos autók árának közel felét az akkumulátor adja, kiemelkedően fontos, hogy a most a Tesla, illetve a koreai LG és Samsung által uralt akku-piacon megjelenjen egy európai gyártó. Ezt célozza az a németországi, 17 nagyvállalatból álló konzorcium, amely kormányzati támogatást kapott egy olyan akkumulátor gyárra, amely felveheti a versenyt a Tesla Gigafactory koncepciójával. Az 1 milliárd eurós beruházás során automatizált gyártást honosítanak meg, ez pedig újabb veszéllyel fenyeget a magyar iparra nézve, hiszen így nem lenne szükség nálunk gyárat üzemeltetni vagy alapítani.

A másik veszélyforrást Kína jelenti, egy megállapodás szerint ugyanis 2025-re a Kínában eladott autók 20 százalékának elektromos meghajtásúnak kell lennie és Peking már dolgozik a belső égésű motorok betiltásán is. Ez azért jelent kockázatot, mivel a német autóipar – akik nálunk gyártatnak alkatrészt – elsősorban Kínába exportálja a kész járműveket, így az ottani szabályozás-változás közvetetten ránk is hat.

Nem csak nyertesei lesznek az elektromos autózásnak

Egy elemzés szerint a belsőégésű autók visszaszorulása sokaknak hátrányos lesz, de hát amikor az automobil elterjedt, akkor is rossz volt a lótenyésztőknek, fiákereseknek. Sőt, hogy közelebbi példát nézzünk, csak az internet hány iparágat megváltoztatott? Na de nézzük, kik is fognak most rosszul járni. Fellegi Tamás cikkéért kattints ide! >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Bemondta az NGM: annál is több uniós pénz jöhet, mint amire korábban gondoltunk
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 09:50
Magyarország teljeskörűen elkészítette és benyújtotta nemzeti beruházási tervét az európai biztonsági cselekvési eszköz, vagyis a SAFE keretében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Makro / Külgazdaság Több száz milliárd forintot kaphat a kormány még a választások előtt
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 09:00
A közös európai uniós, haderőfejlesztési hitel keretében.
Makro / Külgazdaság Itt vannak a részletek, ezért nem tud érdemben nőni a gazdaság
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 08:30
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 harmadik negyedévében a nyers adatok, illetve a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint egyaránt 0,6 százalékkal felülmúlta az előző év azonos időszakit. Az előző negyedévhez képest – szintén a kiigazított adatok alapján – a gazdaság teljesítménye stagnált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal második becslésében.
Makro / Külgazdaság Balog Ádám: a vállalkozásoknál már most is van sávos adózás – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. december 2. 05:44
Az elmúlt időszakban több közös bejelentést is tett a kormányzat és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK). Ez is annak a jele, hogy idén május, a stratégiai megállapodást megkötése óta egy aktívabb kamarai működés látható, ami kezdetben a kormánynak is újszerű volt – mondta el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) általános alelnöke, az MKIK alelnöke a Klasszis Podcast legújabb epizódjában. Balog Ádámot a kettős kamatrendszerről, a kata jövőjéről és a három éve stagnáló gazdaságról is kérdeztük. 
Makro / Külgazdaság Ukrajna és a forint tartják lélegeztetőgépen az egyik legfontosabb mutatónkat
Imre Lőrinc | 2025. december 1. 15:19
Egyre fogy a remény azzal kapcsolatban, hogy a negyedik negyedéves gazdasági teljesítmény valamelyest kozmetikázhat a 2025-ös magyar GDP-mutatón. A kormányzat fél százalékos növekedést vár, de a legfrissebb exportadataink alapján könnyen lehet, hogy még ezt a szintet sem érjük majd el.
Makro / Külgazdaság Nagy Márton odapörkölt a német kormánynak és a bankoknak
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 13:31
A parlament gazdasági bizottsága előtt beszélt a miniszter, a GDP szerinte a német gazdaság szenvedése miatt nem növekszik eléggé. A bankoktól plusz 180 milliárd forintot tervez beszedni jövőre a kormány.
Makro / Külgazdaság Újabb lehetőséget kapnak a kezükbe a SZÉP-kártyások
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 12:14
Április 30-ig lehet újra hideg élelmiszert is vásárolni SZÉP-kártyával.
Makro / Külgazdaság Beruházási hitelt venne fel? Itt egy jó hír
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 11:12
Marad díjmentes a kezesség.
Makro / Külgazdaság Mi folyik itt? Keddtől megint nagyobbat változnak az árak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 10:21
Megint csak az autósok egyik fele örülhet.
Makro / Külgazdaság Valamit titkol a magyar kormány az amerikai szankciókkal kapcsolatban?
Privátbankár.hu | 2025. december 1. 09:14
Továbbra sem árul el alapvető fontosságú részleteket a magyar kormány arról, hogy miként és meddig mentesültünk az amerikai szankciók alól.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG