3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folytatódik Romániában az észak-erdélyi autópálya építésének előkészítése. Az évtized végére el is készülhet az utolsó útszakasz.

A romániai közúti infrastruktúráért felelős országos társaság (CNAIR) február 29-éig meghosszabbította a Vaskapu-Szilágynagyfalu sztrádaszakasz megépítésére kiírt tender eredményhirdetését. Eredetileg december végén kellett volna eredményt hirdetni, amit a CNAIR először január végére tolt ki.

Mikor ér Erdélybe a romának méregdrága sztrádaszakasza? Fotó: Wikipedia
Mikor ér Erdélybe a romának méregdrága sztrádaszakasza? Fotó: Wikipedia

Kiderült ugyanis, hogy a január végi határidőig sem tudnak végezni a hét ajánlat kiértékelésével. Műszaki szempontból a török Makyol-Ozaltin ajánlata volt a legjobb. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ez a konzorcium fogja megkapni a megbízást, ugyanis legnagyobb súllyal az ár esik a latba. A szóbanforgó az észak-erdélyi autópálya legnehezebb szakasza, mivel a kivitelezőnek meg kell építenie egy közel 3 kilométer hosszú alagutat a Meszes-hegység alatt, amely Szilágy megye délkeleti részén húzódik, délnyugat-északkelet irányban. Ez lesz az ország leghosszabb közúti alagútja.

Ezenkívül 65 viadukt, híd és felüljáró is lesz a 41 kilométeres sztrádaszakaszon. A rengeteg drága műszaki műtárgy az oka annak, hogy ez lesz a legdrágább romániai autópálya-szakasz. A beruházás becsült értéke 7,48 milliárd lej (578 milliárd forint) plusz áfa, amit a kormány uniós forrásból akar finanszírozni. A Maszol.ro szerint a kivitelezésre heten pályáznak: a legnagyobb romániai útépítő, az UMB a boszniai EuroAsfalttal közösen, az olasz WeBuild és a már említett társuláson kívül további négy török cég (Ictas, Nurol, Mapa, Tekfen). A nyertesnek 18 hónap áll majd rendelkezésére a tervezésre, majd további hatvan a munkálatok elvégzésére.

Ez azt jelenti, hogy ha tavasszal sikerülne aláírni a szerződést, akkor ideális esetben 2025 végén hozzá lehetne kezdeni a kivitelezéshez, és 2030-ra végezni lehetne a beruházással. Valószínűleg ez lesz az észak-erdélyi autópálya utoljára elkészülő szakasza. 

Tavaly már volt előrelépés

A szóban forgó sztráda egyébként tavaly ősszel kapott egy új szakaszt, amely Berettyószéplakot köti össze Szilágynagyfaluval.

A Magyar Építők szakportál összefoglalója szerint a szakasz egyelőre nem kapcsolódik a korábban elkészült sztrádaszakaszokhoz. Ugyananakkor megkönnyíti a Gyalu-Zilah-Margitta-Székelyhíd-Debrecen közlekedési folyosón közlekedők dolgát, amely alternatívát jelent a Nagyváradot a Gyalunál kezdődő autópályával összekötő, erősen leterhelt 1-es főúthoz képest. 

 

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Tényleg ennyire jól élünk? Friss állami adat érkezett
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:47
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss közlése szerint a szeptemberi reálbérek 9,2 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál.
Makro / Külgazdaság Sokkolhatja a közvéleményt az állami hivatal közlése
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:30
A beruházások ugyanis a harmadik negyedévben is éves szinten két számjeggyel zuhantak.
Makro / Külgazdaság Jó hírt kapott a magyarok pénztárcája: ennyivel emelkedik a minimálbér!
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 16:49
Három évre előre megkötötték a bérmegállapodást.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter jobb lenne a gazdaságnak, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub Live-ban Felcsuti Péterrel beszélgetünk
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:48
A közgazdász, bankár november 28-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. Felcsuti Péterrel átbeszéljük, mi a legfőbb baja az idén a tavalyihoz hasonlóan ismét recesszióba zuhant hazai gazdaságnak, kitérve egyebek mellett arra, hogyan lehetséges az, bár az Európai Unióban messze a legtöbb támogatást az Orbán-kormány adja a gazdaság szereplőinek, mégis szinte alig van mutató, amelyben ne lennénk tökutolsók. Vajon ezen változtathat-e egy kormányváltás, Magyar Péter kvázi megváltó is lehet, vagy csak leváltó – ha egyáltalán? Az élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Ha ti úgy, mi is úgy – visszavágnak az oroszok egy másik fronton
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 07:05
Csak ugyanazt teszik, mint a „barátságtalan” nyugati országok, állítják.
Makro / Külgazdaság Íme Kína megelőző csapása, borult a forgatókönyv
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 14:16
Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke arra készül, hogy kormánya újabb büntetővámokat vezet az amerikai–kínai kereskedelemben. A rombolást azonban mintha Kína vette volna a kezébe.
Makro / Külgazdaság Újabb lesújtó hírt emésztgethet Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:01
Sztrájk miatt akadozhat az autógyártás a Volkswagennél, ami láttán a növekedési álmait nagyrészt erre az ágazatra építő nemzetgazdasági miniszter bosszankodhat.
Makro / Külgazdaság Alig vánszorog az unió gazdasága, de mi még annak is csak a hátát látjuk
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 11:09
A magyar bruttó hazai termék a III. negyedévben és az elmúlt egy évben is csökkent, ezzel a sereghajtók közé tartozunk az Európai Unióban. Mind a Visegrádi Négyekhez tartozó társaink, mind Ausztria és Románia jóval jobb teljesítményt tud felmutatni.
Makro / Külgazdaság Baj van a briteknél, de így is szívesen cserélnénk velük
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 09:14
A vártnál magasabb októberi infláció is csak 2,3 százalékot jelent, szemben a magyar 3,2-vel.
Makro / Külgazdaság Nocsak, mire is jó a munkáshitel!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 08:36
A money.hu és a Használtautó.hu szakértői megnézték, hogy a 4 millió forint milyen, akár egyszerűbb teherszállításra is alkalmas használt járművekre lehet elég.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG