EPA/AXEL HEIMKEN |
Ezrével teremthet munkahelyeket, érdemi befektetéseket hozhat és növelheti az államkassza bevételét, ha sikerül elérni, hogy minél több távol-keleti kereskedő Magyarországon vámoltassa el a Európai Unióba szánt áruját - mondta a Magyar Időknek a Vám, Jövedéki és Adóügyi Szolgáltatók Szövetségének társelnöke.
Minden területre kellenének szakemberek
Bók Mihály szerint egyforintnyi vámbevétel negyven-, de akár ötvenforintnyi további adóbevételt is hozhat az államkasszának.
A vámbevételek legnagyobb része az Európai Uniót illeti, az ügyintézésben részt vevő tagállamok az összeg húsz százalékát tarthatják maguknál. De nem csak pénzügyi előnyök jöhetnek szóba. Kellő számú ügyintézőre van szükség, a szállítmányozás és a logisztika területén is elkelnek a szakemberek, de fontos szempont az őrzés-védelem és a pénzügyek megfelelő vitele is.
Kínai konténerek
Arról már korábban írtunk, hogy egyetlen év alatt 30 százalékkal nőtt a három nagy dél-budapesti terminálon a Kínából érkező konténerek forgalma. Idén az első tíz hónapban 2164 vonatszerelvényen közel 55 ezer nem uniós terméket tartalmazó konténer érkezett, míg az előző év azonos időszakában több mint 42 ezer konténert szállított 1803 vonat. A vonatszerelvények száma tehát 20, a konténereké 30 százalékkal nőtt egyetlen év alatt.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerint a menetidő lerövidítése és a Kínából érkező árumennyiség növelése a célja a kormánynak a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításával.
Kína ráteszi a kezét az Indiai-óceánraÚj-Delhi attól tart, hogy a Maldív-szigetek politikai vezetését most kilóra megvette Peking és ezzel India befolyása tovább csökken az Indiai-óceánon. A kínaiak kikötőkbe, ipari létesítményekbe és olajvezetékekekbe invesztálnak olyan – Indiával szemben többnyire ellenséges – szomszéd országokban, mint Mianmar, Sri Lanka, Banglades és Pakisztán. Lehetséges, hogy hamarosan át kell nevezni az Indiai-óceánt? A Privátbankár elemzése >>> |