A hazai tőkepiac egyik legnagyobb és legaktívabb befektetője, a Széchényi Alapok 3,5 millió eurós befektetést hajt végre a 2016 óta működő, első hazai chatbot-szolgáltatóban, a Talk-A-Botban. A befektetéssel összefüggésben a vállalat az év végével zártkörű részvénytársasággá alakul és megkezdi a délkelet-európai terjeszkedését – áll a cég lapunknak küldött közleményében.
Deliága Ákos, a Talk-A-Bot alapító ügyvezető igazgatója így fogalmaz: „A megoldásunk jelentős piacot és új szolgáltatást tudott Magyarországon teremteni és mára több, mint 100 vállalat használja. Az új befektetéssel a feladatunk egyértelmű, külpiaci terjeszkedés mellett a hazai vállalati és különösen a termelő szektor digitalizációs támogatása. A Széchenyi Alapok nem csak a cégben és a csapatban, hanem abban a belső kommunikációs termékünkben látott fantáziát, melyre ma már egyre nagyobb az érdeklődés cégmérettől és ágazattól függetlenül.”
Emlékeztetnek, a Talk-A-Bot 2016-ban az első hazai chatbot szolgáltatóként kezdte meg működését. Azóta a legnagyobb létszámot foglalkoztatóktól a családias kkv-ig számos cég és intézmény, továbbá lengyelországi energetikai és egészségügyi szolgáltató számára nyújtottak ügyfélszolgálati, marketing-, valamint belső kommunikációval és HR-rel összefüggő digitalizációs megoldásokat. A cégek komplett HR tevékenységét, valamint alkalmazottakkal való kapcsolatot digitalizáló termékük, a CHEQ harmadik magyar szoftverként lett ajánlott termékként listázva a Microsoft globális szoftverpiacán, az Azure-on. Olyan, leginkább fizikai dolgozókat foglalkoztató termelő vállalatok döntöttek a CHEQ mellet, mint a Bosch, a Gyermelyi-csoport, a Duna-Dráva Cement, a Goodmills, a Suez vagy a DPD. Az államigazgatási intézmények mellett a Talk-A-Bot megoldásait ma már az autóipar és a bankrendszer, valamint retail kereskedelem vállalatai igénylik – sorolják a vállalkozás közelmúltbeli sikereit.
A kommüniké felidézi azt is, a CHEQ a Talk-A-Bot saját fejlesztésű vállalati belső kommunikációs eszköze, amelyet eredetileg ipari, logisztikai és kereskedelmi cégek számára fejlesztettek ki és amely 2021-ben megkapta az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) Gyúrós Tibor-díjának az év digitalizációs projektje címet. A munkavállalók tulajdonában lévő, technikailag legegyszerűbb okostelefonokon is jól működő CHEQ a Viber platformja mellett mára elérhető applikáción keresztül is, illetve tavaly megtörtént a rendszer integrációja a Microsoft Teamsbe is globálisan. A CHEQ segítségével a nem-irodai dolgozók valós időben értesülhetnek a vállalat legfontosabb eseményeiről, GDPR-kompatibilis módon kaphatják meg fizetési papírjaikat, intézhetik a szabadságukat és egyéb munkahelyi ügyeiket. A rendszer a fejlett technológiának és az évek során gyűjtött tapasztalatoknak köszönhetően rendkívül egyszerűen használható, gyorsan bevezethető és egyszerre növeli a dolgozói elégedettséget a pénzügyi megtérülés mellett. A 2020-as Covid-19 pandémia kitörésekor 24 órán belül bevezették, a vállalat ingyenesen hozzáférhetővé tette a megoldást a hazai vállalatok számára. A CHEQ Krízis nevű platformot használók 60 százaléka ezt követően előfizetett a teljes csomagra, melyet jelenleg több mint 60 cég 100 ezret meghaladó munkatársa használ – zárul a közlemény.