3p

A külföldi légitársaságokat visszatartja a gyenge kínai kereslet, a növekvő költségek és a meghosszabbodott repülési idők, amelyek az orosz légtér elkerülése miatt váltak szükségessé.

Eközben a kínai légitársaságok egyre nagyobb piaci részesedést szereznek a nemzetközi útvonalakon — összegzi a Reuters. A külföldi légitársaságok, élükön a nyugati szereplőkkel, mint a British Airways és az ausztrál Qantas Airways csökkentik szolgáltatásaikat, vagy úgy döntöttek, hogy nem indítják újra járataikat Kínába a pandémia után, míg a kínai légitársaságok bővítik tengerentúli működésüket. A Kínába és Kínából induló nemzetközi járatok aránya, amelyeket az ország légitársaságai üzemeltetnek, magasabb, mint a koronavírus járvány előtti időszakban, amikor a globális légiközlekedés nagyrészt leállt, és ez az arány egyre csak növekszik.

A British Airways csütörtökön lépett

A British Airways csütörtökön közölte, hogy október végétől egy évre leállítja London és Peking közötti járatait kereskedelmi okokból, és a múlt hónapban ugyanilyen időszakra felfüggesztette az egyik naponta kétszer közlekedő London-Hong Kong járatát is. Az ukrajnai háború 2022-es kitörése óta a kínai légitársaságok továbbra is rövidebb északi útvonalakat használnak Európába és Észak-Amerikába Oroszország hatalmas légterén keresztül.

A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
A British Airways egy jól bejáratott globális szolgáltató
Fotó: Wikipédia

Ezzel szemben az európai, amerikai és más országok légitársaságait vagy Moszkva vagy saját kormányaik kitiltották az orosz légtérből, vagy biztonsági aggályok miatt nem repülnek át rajta.

Ez tovább növelte a kínai légitársaságok költségelőnyét, és lehetővé tette számukra, hogy nagyobb részesedést szerezzenek a nemzetközi piacon, miközben a belföldi útvonalakon folyó éles verseny nyomást gyakorol a jegyárakra és a jövedelmezőségre.

A British Airways heti négy napos Peking-London járata körülbelül 2 és fél órával hosszabb időt vesz igénybe, mint a China Southern napi járata ugyanazon az útvonalon, amelyet tavaly indítottak – derül ki a Flightradar24 repüléskövető adataiból.

A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
A kínai légitársaságok rövidebb úton érketik el Európát
Fotó: Flightradar24

Keresik a kemény valuta bevételt

„A kínai légitársaságok általában akár 30 százalékkal alacsonyabb költségekkel működnek, mint nemzetközi riválisaik” – mondta John Grant, az OAG utazási adatszolgáltató cég vezető elemzője. „A kínai légitársaságok kétségbeesetten keresik a kemény valutákat, és széles körű terjeszkedésbe kezdtek.”

A Cirium menetrendi adatai szerint, amelyeket a Reuters elemzett, a kínai légitársaságok, beleértve a China Southernt, a China Easternt és az Air Chinát, júliusban a 2019. júliusi nemzetközi járataik számának 90 százalékát üzemeltették. Ezzel szemben a külföldi légitársaságok csak a járvány előtti járataik 60 százalékát üzemeltették, ami visszavonulást jelez.

Például Mexikó és Kína között a járvány után csak kínai légitársaságok indítanak közvetlen járatokat, mivel az Aeromexico nem indította újra a járatait a járvány után.

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója a múlt héten elmondta, hogy a csoport ázsiai gyengesége nem a gazdasági lehetőségek hiányából fakad, hanem a „kínai légitársaságok által biztosított túlkínálatból".

A Közel-Keleten azonban, ahol Kína szorosabb kapcsolatok kiépítésén dolgozik, a dubaji Emirates teljes mértékben helyreállította kapacitását Kínába, a Kuwait Airways növelte járatainak számát, és Bahrain Gulf Air légitársasága májusban először indított járatokat két kínai városba.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság A kínaiak ismét meglepték a világot
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 20. 11:54
Váratlant húzott a távol-keleti nagyhatalom jegybankja: nem változtattak a kamatokon.
Makro / Külgazdaság Ismét változik az üzemanyagár, ez sokakat kellemetlenül érint
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 20. 10:23
Nagy fordulat várható a hétvégén: olcsóbb lesz a dízel, mint a benzin!
Makro / Külgazdaság Fityiszt mutat az Orbán-kormány Brüsszelnek
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 19. 13:12
Közölte a miniszter, nem fizetik be a migrációs bírságot, de dolgoznak azon, hogy a napi egymillió euró ne halmozódjon tovább.
Makro / Külgazdaság Még soha nem volt ennyi svájci - ott már lassítanák a népesség növekedését
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 19. 12:19
Nem akarnak tízmilliós országot, népszavazást is tartanának erről.
Makro / Külgazdaság Újabb országban jön az árvíz - ne induljon el, aki oda készült
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 19. 11:29
Van, ahol helikopterrel kellett menteni az embereket Észak-Olaszországban.
Makro / Külgazdaság Megszólalt a magyar kormány a felrobbantott csipogók ügyében
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 18:05
Kovács Zoltán ismertette a kormány álláspontját - furcsamód nem látnak nemzetbiztonsági kockázatot, miközben egy magyar céget neveztek meg a személyhívók gyártójaként.
Makro / Külgazdaság Újra üzent David Pressman Orbán Viktornak: már nem működnek a kifogások, Amerika cselekedni fog
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 14:13
Figyeli az Egyesült Államok, hogy mit mond és mit tesz a magyar kormány - és ezek alapján fog cselekedni.
Makro / Külgazdaság Csipogós robbantás: nyilatkozott az egyik érintett cég vezetője
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 12:51
Cristiana Bársony-Arcidiacono megerősített, hogy együttműködtek a tajvani Gold Apollóval. 
Makro / Külgazdaság Elfogyott az árvízi tartalék, sokkal több pénzre lesz szüksége a lengyeleknek
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 11:19
Csak a gyorssegélyekre elegendő az eddig félretett pénz. 
Makro / Külgazdaság Merész jóslat jött: a háború 2025-ben véget érhet?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 07:22
Egy brit diplomata szerint akár Kamala Harris, akár Donald Trump nyeri az amerikai elnökválasztást, a jövő évben komoly béketárgyalások kezdődhetnek az orosz–ukrán háború befejezése érdekében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG