Andy Rubin, az Android operációs rendszer feltalálója, a Google mobil üzletágának vezetője a Wall Street Journal szerint egy zárt körű értekezleten a Samsung növekvő piaci dominanciájára hívta fel a figyelmet. A Google ugyan jórészt a Samsungnak köszönheti operációs rendszere sikerét, az azonban nem túl szerencsés dolog, hogy piaci dominanciára is szert tett ezzel együtt.
Az egymás sikeréből eddig jól profitáló vállalatok az okostelefonokat digitális pénztárcává tévő technológia fejlesztésében közvetlen konkurensekké váltak: a Google kénytelen lesz felvenni a versenyt a Samsung-Visa párossal. Németországban a használatban lévő Android okostelefonok 62 százaléka Samsung gyártmány - tájékoztatta a FOCUS Online német hírportált a Comscore piackutató vállalat. Egy évvel ezelőtt a Samsung részesedése még csak 58 százalék volt.
Az Egyesült Államokban a Samsung részesedése az Android piacon kissé alacsonyabb a németnél, 50 százalékos. A Google ezért szívesen venné, ha erősödne a HTC, a Sony, a Huawei és Lenovo részesedése az Android okostelefon piacon. A HTC meg is jelent egy olyan új "zászlóshajó" modellel, amely paraméterei alapján a Samsung idén március 14-én piacra kerülő Galaxy IV modelljével is fel lesz képes venni a versenyt. A Huawei és a Lenovo is rendelkezik már azzal a képességgel, hogy nekiálljon faragni a Samsung piaci részesedésén.
Az Apple-nek egyelőre ez nem fog menni. Részesedése a német okostelefon piacon 21 százalékon stagnál. A Nokia pedig visszaszorulóban van. Egyelőre sokkal többen váltják le régi Nokia telefonjaikat más modellre, mint ahányan az új Lumia termékcsaládjának valamelyik modelljét választják. A finn vállalat piaci részesedése ezért csökken.
Németországban a BlackBerry piaci részesedése 2 százalék körül van. A kanadai konszern a BlackBerry 10 modelltől reméli a visszatérést. "Németország annak a kevés piacnak az egyike, ahol jók a magas árfekvésű okostelefonok piaci kilátásai" - mondta Hervé Liboureau, a kanadai RIM európai igazgatója a barcelonai mobil távközlési seregszemlén.