Lapinformáció szerint a Bankszövetség felülvizsgálatra vonatkozó kérése ellenére Áder János államfő a múlt pénteken aláírta a devizahitelesek megsegítését célzó törvényt, amit hivatala meg is küldött a Magyar Közlöny szerkesztőségének. Ugyanakkor a hétfői Magyar Közlönyben a pénzügyi salátatörvény, július 15-i számban pedig a reklámadóról szóló törvény módosítása jelent meg, egyelőre nincs nyoma az új törvénynek. A Magyar Nemzet szerint a törvény a jövő hét után léphet hatályba. Mindez azt jelenti, hogy a bankoknak a devizahitelek esetében 30 napos határidő áll rendelkezésükre, hogy peres úton próbálják bizonyítani az egyoldalú kamatemelésre okot adó Általános Szerződési Feltételeik jogszerűségét.
A Mol bruttó 4 forinttal csökkentette a gázolaj és 2 forinttal a benzin literenkénti nagykereskedelmi árát. A csökkentéssel a gázolaj literenkénti átlagára 422 forintra, a benziné 423forintra mérséklődött.
Eddig 5,3 milliárd forint támogatást kaptak az online kasszát beszerző vállalkozások - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. A NAV szerint az átállásra kötelezettek 139 466 online pénztárgépet helyeztek üzembe, nagyobb részüket állami támogatással. Azt azonban a NAV nem tudja megmondani, hogy hány pénztárgéphez kértek támogatást, mert az ellenőrzéskor kiderült, hogy sokan egy pénztárgépre több üzembe helyezési kódot is kért, illetve sokan jóval több üzembe helyezési kódot kértek, mint ahány pénztárgépet végül üzembe helyeztek.
Elemzők enyhe emelkedést várnak ma a Budapesti Értéktőzsdén, a vezető részvények várható teljesítményét viszont már eltérően látják. Móró Tamás, a Concorde Értékpapír Zrt. vezető elemzője elsősorban a Mol és a Magyar Telekom árfolyamában vár további erősödést. Puzsár József, a KBC Equitas elemzője ugyanakkor éppen az előző nap jelentősen erősödő Mol és Magyar Telekom esetében feltételez kisebb mínuszt.
Zöld jelzést kapott a magyar InterCity kocsik gyártása - írta a Napi Gazdaság. Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint egy év szükséges a sorozatgyártás előkészítéséhez. A gyártás ezután indulhat el feltéve, hogy a MÁV-Start Zrt.-nek lesz pénze magyar gyártású IC-kocsi fejlesztésére".
Egy friss felmérés szerint a magyarok 64 százaléka a munkanélküliséget sorolja az ország három legnagyobb problémája közé. Ugyancsak sokan tartják aggasztónak a szegénységet, a szociális egyenlőtlenséget, a bűnözést, valamint az egészségügyi helyzetet. Az Ipsos kutatásában felsorolt 16 tényező közül legkevésbé a bevándorlók letelepedése, a környezeti fenyegetések és a klímaváltozás jelent problémát a magyaroknak – ezeket csupán 1-2 százalék említette. Világszerte is a munkanélküliség a leginkább aggasztóbb jelenség, amit a korrupció és a szegénység követ.