4p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből. Bár a szakemberek zöme szerint az iparág képes kezelni a következő nagy technológiai átalakulást, a megkérdezettek több mint fele aggódik az ellátási láncok és a munkaerőhiány miatt. 

A kutatásban résztvevők 53 százaléka meg van győződve arról, hogy az iparág nyeresége további növekedés előtt áll, és csak 38 százalékuk aggódik a profitkilátások miatt. A cégvezetők optimizmusa más területekre is kiterjed, így például arra is, hogy az iparág képes lesz kezelni a következő nagy átalakulást. Többségük úgy gondolja, hogy az elektromos járművek piaci részesedése drámaian megnő 2030-ra.

"Légitaxik, előfizetéses autóhasználat, széles körben elérhető elektromos gyorstöltők, az iparágba belépő technológiai cégek – ilyen fejleményekre számíthatunk a következő 10 évben” – jelentette ki Gary Silberg, a KPMG globális autóipari vezetője.

„A trendeket Európában, így hazánkban is segíti a szabályozás szigorodása” – véli Oletics Zoltán a KPMG magyarországi cégének autóipari szakértője. A flottaszintű kibocsájtás értékelésében idén még kétszeres súllyal lehet figyelembe venni az elektromos autókat, azaz egy EV két hagyományos robbanómotorral szerelt autó CO2 kibocsájtását negligálta minden gyártó esetében. 2022-től az egy az egyben elszámolást kell alkalmazni, azaz a szigorodó flottaszintű kibocsájtási mutatók (95g/km az évtized végére 59 g/km-re csökken) teljesítése csak fokozott EV értékesítéssel érhető el”.

Itthon is kárt okozott a chiphiány a gyártóknak (forrás: AutoWallis)
Itthon is kárt okozott a chiphiány a gyártóknak (forrás: AutoWallis)

Az optimizmusba némi félelem is vegyül. Az ellátási láncokat érintő gondok miatt – például a félvezetők, az acél, a ritka földfémek és más ritka alapanyagok ára és hozzáférhetősége okán – a felsővezetők több mint fele aggodalommal tekint a jövőbe. A megkérdezettek 55 százaléka a munkaerőhiányt is aggasztónak tartja, mert a szektor szereplői nemcsak egymással, hanem más iparágakkal is versengenek a tehetséges munkavállalókért. E kockázatok kezelése a következő években valószínűleg sok fejtörést okoz majd a felsővezetőknek.

A felsővezetők 77 százaléka úgy véli: a felhasználók elvárják, hogy utazás közben gyorsan, 30 perc alatt feltölthessék kocsijukat, ám a ma üzemelő töltőállomások többségénél ez egyelőre több mint 3 órát vesz igénybe. A megkérdezettek több mint háromnegyede úgy véli, hogy az elektromos kocsik széleskörű elterjedése akár kormányzati támogatás nélkül is megvalósulhat, 91 százalék mégis támogatja ezeket a programokat.

„Az EV-k értékesítési trendje Magyarországon is pozitív, bár a bázis alacsonyabb. Míg az EU-ban 4 év alatt 4,5 szeresére nőtt a hibrid és EV állomány, addig idehaza ez az érték 5,6-szoros változást mutat, ami mintegy 87.000 regisztrált hibrid/EV járművet jelentett 2020-ban” – mondja Oletics Zoltán.

A tapasztalatok szerint a technológiai és az autóipari szektor egyre közelít egymáshoz, ez pedig új együttműködésekhez és új belépők megjelenéséhez vezet. Egyes startupok dollármilliárdokat is képesek összegyűjteni, az iparág vezetői pedig arra számítanak, hogy a piacon megjelennek a technológiai vállalatok is.

A következő években a járművásárlás terén is alapvető változásokra lehet készülni – a megkérdezett felsővezetők 78 százaléka úgy látja, hogy 2030-ra már az online értékesítés dominál majd. Ezzel párhuzamosan csökken a kereskedők jelentősége, a megkérdezett zöme szerint 2030-ban az autók több mint 40 százalékát már közvetlenül a gyártók értékesítik majd.
Az online kereskedelem térhódításával az iparági vezetők arra is számítanak, hogy a gyártók egyre inkább pénzzé teszik az általuk felhalmozott adattömeget. A válaszadók 43 százaléka azt jósolja, hogy a gyártók eladják majd az adatokat, például a biztosítótársaságoknak.
 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Vučić: Pánikra semmi ok, január végéig van üzemanyag-tartaléka Szerbiának
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 17:46
Nem kapta meg a pancsovai olajfinomító működéséhez szükséges engedélyt Szerbia, ezért az ország kénytelen az üzemanyag-tartalékaira hagyatkozni. A szerb elnök szerint várni kell majd a benzinkutakon, de ellátási hiány nem várható. A Kormányinfón a Privátbankár megkérdezte Gulyás Gergelyt, egyeztetett-e a kormány a Mollal a NIS esetleges felvásárlásáról.
Makro / Külgazdaság Szijjártó Péter perrel fenyegetőzik, hogy továbbra is érkezhessen orosz gáz Magyarországra
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 15:11
Az Európai Tanács és a parlament is áldását adta arra, hogy a jövő év végétől ne lehessen orosz cseppfolyós gázt vásárolni az uniós tagállamoknak. A vezetékes gázt 2027 őszétől vezetnék ki, ez azonban nem tetszik a magyar külügyminiszternek, aki hangot is adott az elégedetlenségének.
Makro / Külgazdaság Versenyt fut Brüsszel az idővel, hogy bevihessen egy gyomrost Orbán Viktornak és Vlagyimir Putyinnak
Litván Dániel | 2025. december 3. 14:39
Alig két hete maradt Ursula von der Leyennek, hogy keresztülverjen a tagállamokon egy működő tervet Ukrajna további támogatására. De a részletek még zavarosak, és nem csak Orbán Viktort kellene beállítani a sorba.
Makro / Külgazdaság Megnyitott, és oroszul üdvözölte vásárlóit a budapesti Basket Plusz
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 14:03
Több száz boltból álló hálózatot alakítani az orosz Svetofor-csoport, amely szerdán megnyitotta első magyarországi üzletét Budapesten. A Basket Plusznál három hete járt a Privátbankár, akkor még csak a raklapokat és a kasszasorokat láttuk. 
Makro / Külgazdaság Lemondott a fordító- és tolmácsegyesület elnöke a moszkvai fordításbotrány után
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 13:43
Az egyesület tagja volt az az orosz-magyar tolmács is, aki Orbán Viktor mellett ült a miniszterelnök moszkvai látogatása során, és Vlagyimir Putyin szavait fordította. Az egyesület elnöksége reagálni akart volna az esetre.
Makro / Külgazdaság Kemény lépésre készül az EU: megvan, mikor kell elbúcsúzni az orosz gáztól
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 11:35
Így ütemeznék a leválást.
Makro / Külgazdaság Elképesztő robbanást hozott az Otthon Start
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 10:07
Sosem látott folyamat zajlott a hitelpiacon.
Makro / Külgazdaság Óriási pofont kaphat a kormány: megint elbukunk egy kalapnyi uniós pénzt?
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 08:47
December 31-én jöhet a forrásvesztés.
Makro / Külgazdaság Már készülnek az Orbán-kormány megkerülésére Brüsszelben?
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 08:26
Erre utalnak a jelek.
Makro / Külgazdaság Putyin az utolsó rubelt is a háborúra költi?
Király Béla | 2025. december 3. 05:42
Donald Trump különmegbízottja Vlagyimir Putyin érdekei mentén próbálja lezárni az ukrajnai háborút, amely immár Oroszország számára is egyre nehezebben elviselhető terhet jelent. Az amerikai szankciók ugyanis húsbavágónak tűnnek, hiszen Moszkva bevételei zuhannak, miközben a tartalékokat is folyamatosan égetik. Igaz, a szakértők úgy látják, a háborús agresszor Oroszország az utolsó erőforrásait is arra fordítja, hogy győztesként kerüljön ki az értelmetlen háborúból.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG