A közlekedési lámpákra vonatkozó új szabályok szerint az autósok mostantól nemcsak a piros, hanem már a sárga jelzésnél kötelesek megállni, ellenkező esetben a piroson való áthajtáshoz hasonló összeget kénytelenek megfizetni, és magas számú büntetőponttal is sújtják őket. A szigorítás komoly elégedetlenséget okoz az autósok körében, akik a kínai interneten arra kérdeznek rá: mi értelme van a három színű jelrendszernek, ha a piros és sárga lámpa "megsértése" is ugyanolyan súlyú szabálysértésnek számít ezentúl.
Sokan aggódnak, mondván, igen nehézkes és veszélyes a hirtelen fékezés, amikor zöldről sárgára vált a lámpa. Hasonló kritikával élt még a hivatalos Hszinhua hírügynökség is, amely a Sina mikroblogon a fizikus Newtont és annak első törvényét idézve a mozgásban lévő test hirtelen lefékezésének nehézségeire emlékeztetett, a szabályozást pedig ésszerűtlennek, a fizika törvényeivel ellentétesnek nevezte. Az új előírások miatt már balesetek is történtek - számoltak be az internetes közösség tagjai. A hatóságok ugyanakkor megvédik az új szabályozást, mondván, az a balesetek számát csökkentheti.
Szigorodtak a büntetési tételek is a kelet-ázsiai országban. Így például akik áthajtanak a közlekedési lámpán, azok három helyett hat büntetőpontot kapnak, és akinek meg van az egy év alatti maximum kapható 12 pontja, annak kötelező újra beíratkozni egy autósiskolába és új jogosítványt kell szereznie, csak azután térhet vissza az utakra.
Mostantól egész életükre eltiltják azokat, akik ittasan vezetnek és akik halálos balesetet okoznak, valamint a drogos vezetőket is. Kínában több mint 20 millió ember szerez évente jogosítványt. A vezetői engedéllyel rendelkező autósok száma jelenleg 186 millió, a motorosokat is beszámítva a 250 millióhoz közelít a szám. Tavaly csaknem 211 ezer súlyos közlekedési baleset történt az ország útjain, amelyben több mint 62 ezren veszítették életüket.