A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára elmondta: a kormány döntése több mint 1,2 milliárd forintos kiadást jelent a hozzájárulás tekintetében; ebből 600 milliót a főváros biztosít, a fennmaradó részt a gazdasági tárca keretéből, illetve egyéb forrásból teremtik elő.
Garamhegyi Ábel hangsúlyozta: az agglomerációs HÉV-bérletek esetében az volt a kabinet célja, hogy a tanuló- és nyugdíjas bérletek a tavalyihoz képest átlagosan 13,5 százaléknál nagyobb mértékben ne dráguljanak.
A tájékoztatón kiosztott sajtóanyag szerint a tanulói és nyugdíjas HÉV-bérlet - tizenöt kilométeres távolságig - február 1-jétől 1.488 forintba kerül; ugyanezért a bérletért 2006-ban 1.311, ez év januárjában pedig 4.240 forintot kellett fizetni. Az öt kilométeres távolságra szóló tanuló- és nyugdíjas bérlet tavaly 437 forint volt, idén januárban 1.290 forint, február 1-jétől pedig 496 forintba kerül. Huszonöt és harminc kilométerig terjedő utazás esetén a diákoknak és a nyugdíjasoknak 2006-ban 1.748 forintot kellett fizetniük; ez az összeg idén januárban a tanulók esetében 7.350, illetve 8.820 forintra, a nyugdíjasoknál 16.200, valamint 19.440 forintra emelkedett, ám februártól e bérlet egységesen 1.984 forintba kerül majd.
Az államtitkár arról is beszélt, hogy az utazási kedvezmények újraszabályozásával világos, egyértelmű és áttekinthető rendszert szeretnének alkotni, megszüntetnék az indokolatlan kedvezményeket, ösztönöznék a bérletvásárlást, illetve mérsékelnék a költségvetési terheket. Utóbbihoz hozzáfűzte: mintegy 10 milliárd forintos megtakarítás a cél.
Garamhegyi Ábel elmondta, hogy az utazási kedvezményekről szakmai, szülői, politikai és hallgatói szervezetekkel egyeztettek, de a tárgyalások folytatódnak a Országos Közoktatás-politikai Tanáccsal, az Országos Érdekegyeztető Tanáccsal és az Országos Fogyatékosügyi Tanáccsal.
A Pest megyei települések nem szállnak be a HÉV-pénzbe
Gyurcsány Ferenc is bekapcsolódott a HÉV-vitába
Tovább tart a viteldíj-vita (hanganyag)