A Gazdasági Rádió az ország első és mindmáig egyetlen tematikus rádiója 2003. október 13-án kezdte meg adását. Hallgatóinak száma kezdettől dinamikusan emelkedik. Fő célcsoportját a vállalkozók, vezetők, üzleti döntéshozók képezik, de műsoraiban kiemelt figyelmet fordít a gazdaság, a pénzügyek iránt aktívan érdeklődőkre (ezen belül főként a reálértelmiségre) is.
Gazdasági Rádió - a teljes népesség körében
A Szonda Ipsos legutóbbi kutatása szerint a Gazdasági Rádió heti hallgatottsága 314.000 fő, napi hallgatottsága 105.000 fő. Budapesten és Pest megyében a heti hallgatottság 270.000 fő, a napi hallgatottság 98.000 fő.
Gazdasági Rádió- a vállalkozók/vezetők körében
A Gazdasági Rádiót hetente 181.000 vállalkozó/vezető, naponta 71.000 vállalkozó/vezető hallgatja. Budapesten és Pest megyében a heti hallgatottság e célcsoportban 146.000 fő, a napi hallgatottság 67.000 fő.
Gazdasági Rádió - a fővárosi üzleti döntéshozók körében
Budapest 66.000 csúcsvezetője körében a Gazdasági Rádió a legközkedveltebb rádióadó
Gazdasági Rádió hallgatói összetétel
A Gazdasági Rádió napi 105.000 fős hallgatótábora rendkívül homogén és fontos jellemzőkkel rendelkezik. Más rádiókhoz viszonyítva itt legmagasabb a fiatalok és középgenerációhoz tartozók (18-49 évesek) száma (80%), ezen belül a fiatalok (18-39 évesek) aránya ( 62%). A Gazdasági Rádió hallgatóinak 66%-a diplomával rendelkezik.
A hirdetők számára pozitív üzenet, hogy a Gazdasági Rádió hallgatói között legalacsonyabb az inaktívak aránya, vagyis a Gazdasági Rádió hallgatóinak 96%-a az aktív népességhez tartozik. A hallgatói profil további fontos jellemzője az ESOMAR ABC1 státuszúak magas aránya (73%).
Mindez azt jelenti, hogy a Gazdasági Rádió (költség)hatékony, meddőszórás nélküli kommunikációs és reklámlehetőséget tud nyújtani e célcsoportokhoz szóló partnereinek.
Gazdasági Rádió - az üzleti döntéshozók megítélése
A Gazdasági Rádiót hallgatói olyan objektív, naprakész, hiteles médiának tartják, amelynek értékes, hasznos információi és háttérelemző műsorai vannak. Más rádiókkal összehasonlítva úgy vélik, hogy a legtöbb információt adja a munkájukhoz, illetve a Gazdasági Rádiót tartják a legalkalmasabbnak az üzleti információk átadására.
E jellemzők, a kialakult magas márka érték, a Gazdasági Rádió hitelességébe vetett bizalom erőteljesen befolyásolja a rádióban elhangzó hirdetések, kommunikációs tartalmak elfogadását és hatékonyságát. Mindezeknek szerepük van abban, hogy a Gazdasági Rádió ma már megkerülhetetlen tényező a média és reklámpiacon. (Szonda Ipsos)