1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A direkt marketing hatására átlag feletti arányban vásárolnak a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak
A direkt marketing hatására átlag feletti arányban vásárolnak a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak

Októberben a Direkt Marketing Szövetség megbízásából, a TeleData Kft. támogatásával felmérés készül a direkt marketing eszközök hatékonyságáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról.

A "DM Analízis 2007" a TeleData közleménye szerint egyebek mellett arra keres választ, hogy a direkt marketing eszközök milyen rétegeket érnek el leginkább, valamint az elért csoportokat tekintve mekkora az átfedés, illetve milyen különbségek vannak közöttük.

Az analízis másik célja annak feltárása, hogy azok az emberek, akik hajlandóak személyes adatok megadására, jellemzően milyen információkat közölnének a legszívesebben magukról. Van-e különbség e tekintetben a korcsoportok, illetve az eltérő vagyoni helyzetű rétegek között?

A harmadik kérdéskörben arra keresik a választ, hogy a 3 évnél újabb, illetve az annál régebbi autók tulajdonosainak milyen attitűdjei vannak a dm-eszközökkel kapcsolatban, s ezek mennyiben mások, mint az autóval nem rendelkezőké. Az elemzésekből származó következtetéseket november 8-án, a Golden Dove nemzetközi dm-konferencia keretein belül ismerteti Bartók János, a TeleData ügyvezetője.

Az idei analízissel, illetve a dm-piaccal kapcsolatban Bartók János elmondta: Magyarországon éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek direkt marketingre, ami 2006-ban több mint 280 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett. A dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek.

Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.

A dm-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.

A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.

Bartók János kifejtette: a trendek szerint egyre nagyobb és részletesebb, gyakorlatilag mindenre kiterjedő adatbázist igényelnek a felhasználók, akik azt is szeretnék tudni, miképpen érhetik el leghatékonyabban az egyes, általuk megcélzott csoportokat. Hozzátette, figyelembe kell venni, hogy nemcsak a lakosság összetétele változik, a telekommunikáció és internet elterjedtség, a növekvő reklámzaj is megváltoztatja a dm-piac környezetét, éppen ezért nem szabad túlterhelni a célszemélyeket.

A TeleData reményei szerint a mostani kutatás tovább finomítja a dm-piaccal kapcsolatos szakmai ismereteket, s ezáltal még hatékonyabbá teheti a marketing tevékenységet.

A DMSZ tavaly kérte fel első ízben a Szonda Ipsost egy átfogó dm-piaci kutatásra, melynek anyagi támogatásában szintén jelentős szerepet játszott a TeleData. Az átfogó kutatást három évente megismételik, a közbenső években pedig mélyebb analíziseket végeznek a piac egy-egy szegmensét illetően.

A marketingesek 3 igazsága
Kampány indul a vöröshúsért
Mivel akarnak befűzni a bankok?
Honlap: csak 3 másodperce van

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG