Kevesebb járművet kívánnak visszavenni a finanszírozók bajba jutott adósaiktól, inkább mindkét fél számára elfogadható megoldásokat keresnek - írja a Világgazdaság. A cikk szerint a törekvés nem meglepő: a visszavett autók aránya folyamatosan emelkedik a társaságoknál, és egyes elemzések szerint is a hitelezésen belül a jármű-finanszírozás számít a legkockázatosabb üzletágnak.
A társaságok többsége a futamidő módosítását ajánlja fel az autósoknak, de bevett megoldás a türelmi idő nyújtása, a pluszfedezet vagy kezes bevonása is - olvasható az újság mai számában, mely szerint a visszavett autóktól való "ódzkodás” érthető is a finanszírozók részéről, hiszen az értékesítésük bizony akár két-három hónapot is igénybe vehet.
A CIB Lízingnél a visszavett autók értékesítése fizikai és internetes licit útján történik, a Budapest Autófinanszírozás Zrt. pedig saját aukciós honlapot hozott létre erre a célra. Az MKB-Euroleasingnél a gépjárművek egy részét saját maguk értékesítik, a másik részét - ebbe a roncs kategória tartozik - licit útján adják el.
A cikk szerint a Lombard Lízing autókereskedőkön keresztül értékesíti a visszavett autókat, de egy kisebb részt internetes licit keretében is meghirdetnek. Az Erste Leasing elsősorban online és offline aukciókon adja el visszavett eszközeit a Raiffeisen Lízing Zrt. a visszavett autókat, sőt a motorkerékpárokat is kizárólag a saját fejlesztésű internetes honlapján értékesíti, liciteljárás keretében - áll a lap mai összeállításában.
Szedné a sátorfáját a cseh Skoda
Autó helyett ingatlant lízingelünk