Az online társkeresők forgalma az év végén hagyományosan megugrik; ebben a magányosan töltött ünnepek keserű tapasztalata mellett az újévi fogadalmak is közrejátszhatnak. Az ágazat bővülésének üteme mindazonáltal lassul: a Jupiter Media adatai szerint a 2003. évi 73 százalékos éves növekedés után 2005-ben már csak hétszázalékos volt a bővülés, ebben az évben az online társkeresők világszerte összesen több mint félmilliárd dollár árbevételt értek el.
A magyar online társkereső piac is pezseg: a szereplők száma immár a százhoz közelít, az árbevétel növekedése pedig – a legnagyobbaknál legalábbis – jelentősen meghaladja a nemzetközi átlagot. A Habostorta Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. által hat éve működtetett társkeresőkön Weiler Péter ügyvezető igazgató szerint az újév a látogatottság és az új regisztrálók száma tekintetében is rekordokat hozott: az egyedi látogatók száma meghaladta az ötvenezret, az oldalletöltéseké pedig a kétmilliót.
A Melegrandin és a Szexrandin két hétre 400 forint a díj, a kifejezetten konzervatív, főként a harminc év felettiek által használt Randivonal azonban ingyenes, itt csak a pluszszolgáltatásokért – például a találati listák előkelő helyeiért – kell fizetni. (Összehasonlításképpen: az ágazat egyik úttörőjének számító, 1995 óta működő Match havonta 30 dollárt számít fel, a legnagyobb riválisainak egyike, az eHarmony pedig ennek a kétszeresét.) A Habostorta, amely többek között a Milgram közösségi oldalt is működteti, tavaly az előző évit több mint 70 százalékkal meghaladó, 200 millió forint körüli árbevételt ért el, ennek körülbelül 30 százalékát hozták a társkereső oldalak; a bevételek körülbelül 60 százaléka a reklámokból, 40 százalékuk a díjakból származik. A Habostorta többségi tulajdonosa tavaly nyár óta a Handelsblattot és a Die Zeitot is kiadó német Georg von Holtzbrinck médiacsoport, amely Parship néven 11 európai országban már öt éve társkeresőt is működtet. A nemzetközi tapasztalatokat, mint arról a céget kisebbségi tulajdonosként irányító Weiler Péter beszámolt, a magyar oldalak is kamatoztatják.
Az Egyesült Társkereső Szolgáltatások Kft. (ETSZ) által üzemeltetett társkeresőkön (Párom, Startrandi, Párkereső.nlcafé, Jócsajok, Jópasik, Szexneked), mint arról Markovics András ügyvezető igazgató beszámolt, december vége óta szintén nagy volt a tülekedés, az oldalakat – amelyeken tavaly februárban vezették be a 300–720 forint közötti havi díjat – összesen 50-60 ezer látogató kereste fel naponta. Az említett okok mellett ebben az igazgató szerint a karácsonyi ajándékba kapott széles sávú előfizetések is közrejátszhattak, a kibertér kezdő látogatói számára ugyanis a társkereső oldalak az első célpontok közé tartoznak. A társaság médiapartnerei között van a Sanoma és az Inform Média, de a kör az igazgató szerint hamarosan bővül. Az ETSZ 2005-ben 15,2 millió forintos forgalmat ért el, tavaly ezt megduplázták, 2007-re pedig 30 százalék körüli bővülést terveznek.
A 2002 óta működő LoveBox – kissé szokatlan módon – egyszemélyes vállalkozásként került a piacvezetők közé. Az eredetileg hobbiweboldalnak indult társkeresőt a tulajdonos, Kellner Dénes két éve tette fizetőssé (288 forint a havi díj); az oldal számos specialitásának egyike, hogy chatjének a céges tűzfalak sem szabnak határt, így a munkahelyeken is előszeretettel használják. A LoveBox, amely az ünnepek után mindig látogatottsági rekordot dönt, 2006-ban 20 millió forint körüli árbevételt ért el; ennek túlnyomó része – mint azt Kellner Dénes lapunknak elmondta – a havi díjakból származik, az ügyfeleket minél kevesebb bannerrel akarja zavarni a társkeresés nem kis kockázattal és felelősséggel járó munkájában. A weblap történetében 2007 januárja fordulópont lesz: hamarosan az egyik legnagyobb magyar portál szerez benne többségi tulajdont.
A társkeresők nem csupán a tulajdonosoknak okoznak örömet. Egyre nő a kibertérben született tartós kapcsolatok száma: a megkérdezett vezetők mindegyike rendszeresen kap esküvői meghívókat, köszönőleveleket, és egyre gyakrabban érkeznek gyermekek születéséről beszámoló büszke tudósítások is.