.jpg)
A bértárgyalásokban semmilyen elmozdulás nincs, változatlanul a kollektív szerződés lehetőségein és az üzleti tervben rögzített számokon belül keresi Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatója a megoldást - mondta Nemes Gábor, majd hozzátette: semmilyen konkrét ajánlatot nem kaptak. Hozzátette: pénteken tovább folytatódnak a tárgyalások és ha ezek sem vezetnek eredményre, akár hétvégén is.
A BKV sajtóirodája közölte, hogy mivel a csütörtöki tárgyalások sem vezettek eredményre, ezért nem adnak ki külön közleményt, hanem fenntartják az ezt megelőző napokon kiadott közleményeikben leírt álláspontot. A szakszervezetek csupán azt vállalnák el, hogy a szeptember 4-ére tervezett sztrájk idején 13.00 órakor indítanák az első metró- és kisföldalatti szerelvényeket. A felszíni közlekedésben azonban 13.00 órától csupán a munkafelvétel kezdődne meg a telephelyeken.
Idén a BKV vezetése havonta és dolgozónként 15 ezer forintos béremelést ajánl. Ezzel szemben a szakszervezetek ezen felül további hatszázalékos bérfejlesztésre tartanak igényt.
A sztrájk kellemes mellékhatása...
Kilencvenkétmillió forint megtakarítást eredményezhet a szakszervezetek által szeptember 4-re időzített sztrájk a Budapesti Közlekedési Vállalatnak - olvasható a Népszabadság csütörtöki számában.
A lap egy, a vállalaton belül elkészített felmérésre hivatkozva közölte: mivel a sztrájkoló dolgozók erre a napra nem kapnak fizetést, illetve a géppark egy része is pihen a sztrájk ideje alatt, ezért 36 millió forint bevételkieséssel szemben 128 millió forint költségmegtakarítással számol a vállalat.
Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója a Magyar Televízió Napkelte című műsorában csütörtökön reggel elmondta: "a BKV-nak 12.500 dolgozója van, ennek 25 százaléka nem szakszervezeti tag (...) azzal, hogy egy sztrájkot hányan vállalnak és hogyan még senki sincs tisztában, hiszen soha nem volt félnapos munkabeszüntetés Magyarországon."
Demszky Gábor főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a városnak óriási kárt okozna a tömegközlekedés leállása. "Ha a BKV leáll, akkor ez óránként egymilliárd forintos veszteséget okozhat az országnak."
A közlekedési vállalat belső felmérése alapján viszont nemzetgazdasági szinten 620 millió forint kárt okozhat az esetleges szeptember 4-i sztrájk, míg Budapestnek 480 millió forint kiesést jelentene a munkabeszüntetés.
A BKV Zrt. sajtóirodája közölte: csak pénteken tudja az MTI rendelkezésére bocsátani azt a belső felmérést, amelyre a Népszabadság hivatkozik.
A szakszervezetek szolidárisak a BKV-dolgozókkal
Durván megy az ujjal mutogatás a sztrájkvitában
MTI