.jpg)
Több tényező befolyásolja, hogy egy-egy töltőállomáson mennyiért árusítják az üzemanyagot, és ezek közül csak az egyik az, hogy valójában mennyibe kerül. Sokat számít az is, hogy az adott töltőállomás közelében kutat működtető konkurenseknek milyen az árképzési stratégiájuk. Két, egymáshoz közel eső kút nemigen engedheti meg magának, hogy ne figyeljen a szomszédos kút áraira, különösen, ha egyikük totemoszlopán 2-essel, míg a másikén már 3-assal kezdődik ugyanazon termék ára.
Hogy mi számít „közeli" kútnak, az persze relatív: Budapest belső kerületeiben 300 méter is lehet az a kritikus távolság, ami az Alföldön, ahol kevesebb a töltőállomás, 3 kilométer. (Az autópályák mellett persze más a helyzet: a legdrágább kutak ott vannak; ott inkább a magasabb árak „hangolódnak" össze.) Sokáig persze nem tartható az árjáték, különösen, ha az ár a következő hetekben tovább emelkedik, és erre minden esély megvan. A kormány sem tervezi, hogy – a jövedéki adó csökkentésével – beavatkozzon az üzemanyagok árába, ahogyan a korábbi években erre volt példa.
A holtankoljak.hu számításai szerint, a három forintos benzináremelést követően a legalacsonyabb benzinár 275 forint körül várható, míg a legmagasabb átlépi a 300 forintos határt. A gázolajért legkevesebb 270 forintot kell majd fizetni, míg a legdrágábban – alig elmaradva a „lélektani" határtól – 298 forint körüli áron vehetjük meg. A most legolcsóbb gázolajár is magasabb lesz, mint tavaly ilyenkor a legdrágább.
A szerdai áremelés után elmondható lesz, három egymást követő hét alatt 16 forinttal nőtt a gázolaj, 11 forinttal a benzin ára.
Megint drágul a benzin: átlépi a 300-at
Fáj nekünk a benzinár, de a kormány nem enyhít
Már nem olcsóbb a gázolaj
holtankoljak.hu