Búcsút mondhatnak a kötelezőnek az egyesületek?
Az előterjesztés szerint új engedélyeket erre a tevékenységre már nem adnának ki, a már működő egyesületek pedig legkésőbb 2010 végéig foglalkozhatnának ezzel a biztosítási ágazattal.
A lap információit az előterjesztést kidolgozó Pénzügyminisztériumnál nem kívánták kommentálni, a Népszabadság azonban úgy tudja, hogy a tárca fogyasztóvédelmi szempontokkal indokolta a tervezett lépést, ami azt jelenti, hogy közvetve a MÁV Biztosító viharos megszűnése okozhatja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac két másik egyesületi szereplője, a KÖBE és a TIR vesztét is.
A két egyesület bevételének túlnyomó többségét, közel kilencven százalékát a kötelezők hozzák, így ennek az üzletágnak az elvesztése súlyos csapást mérne a szervezetekre - olvasható a Népszabadságban.
A törvénymódosítás hírére reagálva a KÖBE-nél a lapnak elmondták: az egyesületek, s így a nonprofit alternatíva kizárása a kötelező piacáról egyrészt versenyellenes, másrészt ellentétben áll az uniós országok gyakorlatával. A szervezet szerint sem a statisztikai adatok (az unióban működő, nem életbiztosítással foglalkozó biztosítók több mint fele egyesület vagy egyesület tulajdonában van), sem az elmúlt napok eseményei (a világ egyik legnagyobb biztosítója, az amerikai AIG csaknem csődbe ment) nem támasztják alá, hogy az egyesületi forma kockázatosabb lenne, mint a részvénytársasági.
Interneten csábulnak el a hűtlen autósok
Fenekestül felforgatnák a kötelező biztosítást
Dupla szívás: bukták a kedvezményt is a MÁV-osok
Ne legyen ideges, ha MÁV-ossal karambolozott
Népszabadság