CSR Hungary 2007 konferencia, 2007. október 18.
Tavaly várakozást felülmúló érdeklődés fogadta a CSR Hungary szakmai konferenciát, melynek legfőbb célja a nyugat-európai országokban és a tengerentúlon hosszú évek óta formálódó, mára gyakorlattá érett CSR szemlélet magyarországi elterjedésének, valamint a helyes gyakorlat kialakításának támogatása volt.
Tavaly a másfélszáz érdeklődő mellett számos, nemzetközi viszonylatban ismert és elismert szakembert is megnyertek a népszerű CR Szerda (Társadalmi felelősségvállalás klubeste-sorozat) szervezői: Pierre Echard-CSR Europe, Edoardo Gai-Dow Jones, Sustainability Index, Martin Antony Blake- British Royal Mail.
A 2007-es CSR Hungary vendégei
Richard Howitt (MEP) Brüsszelből, aki az Európai Parlament CSR jelentésének szakmai vezetője, összeállítója, csaknem egy évtizede foglalkozik a témával az EU keretein belül,
Michael Connor a világon is elismert Business Ethics folyóirat szerkesztője, az üzleti etika, társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság szerkesztője, számos szakmai konferencia és szeminárium vezető előadója
Pavlína Kalousová, az üzleti adományozás kultúráját terjesztő nemzetközi Donors Fórum cseh igazgatója
Amerikai üzleti birodalmak, európai kifinomultság? Melyiket válasszuk, melyik áll közelebb Hozzánk? Ez is hatékonyság, eredményesség, adott gazdasági, társadalmi helyzet eredője.
Kis távolság van az overall és a gyapjúöltöny között

Ez az a mikrokörnyezet, amely összességében –megfelelő volumenben- társadalmi problémákat enyhíthet, példát mutathat. A vállalatok jelentős társadalmi befektetéssel krízis helyzeteket kerülhetnek el, ezáltal csökkentve az üzleti kockázatot.- emelte ki Takács Júlia, a konferenciát szervező Atlantis Press ügyvezetője.
Ford már 1914-ben meghirdette az öt dolláros napibért:
„ A Ford Autógyár a világ legnagyobb és legsikeresebb autógyára, január 12-én a munkásainak nyújtandó díjazás szempontjából az ipari világ legnagyobb forradalmát vezeti be. A munkaidőt egy csapásra kilenc óráról nyolc órára csökkenti, s minden munkás bérét a cég profitjából való részesedéssel egészíti ki. Minden 22 éves vagy annál idősebb munkás naponta legkevesebb öt dollárt kap.”
Társadalmi felelősségvállalás fordista módon. Kollégájának, Couzensnek nem kevés energiájába került, hogy rábeszélje Fordot erre a „ csr lépésre”. Mi volt az ok, hogy az üzletember végülis beleegyezett ebbe a lépésbe?
A stabil munkahelyi környezet megszüntette a munkaerő fluktuációját, a termelés minősége emelkedett,a munkás megbízható fogyasztóvá vált, sőt középosztálybelivé válhatott…
Ha Fordnak megérte nekünk miért ne érné meg?
Milyen módjai vannak a vállalati felelősségvállalásnak? Milyen lehetőségek rejlenek az egyes típusokban?
Felelős vállalati hozzáállás-környezettudatosság

Természetesen a környezetvédelem sem maradhat ki a legfontosabb témakörök közül. Vállalatunk eddig legjelentősebb erőit megmozgató, regionálisan kezdeményezett programja a Coca-Cola Magyaroszág Duna-Dráva Nemzeti Parkra kiterjedő nemzetközi környezetvédelmi együttműködése- emelte ki Pogány Éda a Coca-Cola Beverages Magyarország Vállalati Kapcsolatokért Felelős Igazgatója.
A Nemzetközi Dunavédelmi Bizottsággal közösen megvalósított program célja a Duna menti vizes élőhelyek - különösen az ártéri területek természetközeli állapotának megóvása, valamint a folyó vízminőségének javítása. A cégcsoport a többi közt valamennyi Duna menti országban programot indított a folyó természeti értékeinek a megóvására. „A projektben a Coca-Cola Magyarország és a Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatósága, valamint több civil szervezet és a kormányzat is összefogott – tudtuk meg Tarsoly Józseftől, a magyarországi szervezet vezetőjétől. „A megállapodás szerint 2007. végéig a Gemenc és Béda-Karapancsa környéki vizes élőhelyek rehabilitációjával, a vízminőség, valamint az ökoturizmus feltételeinek javításával a jelenlegi évi 60 ezerről a természeti értékek védelmével összeegyeztethető maximumra, azaz 80 ezerre növeljük az évente a nemzeti parkba látogatók számát.” Magyarországon a 2006-2007 évben összesen több, mint 50 millió forintot szán a
Coca-Cola Magyarország ezen, és egyéb kapcsolódó CSR programok megvalósítására.
Beszéljünk egy nyelvet!-Társadalmi Párbeszéd

- nyilatkozta Balatonyi Kata, a British American Tobacco Hungary társadalmi felelősségvállalással és belső kommunikációval foglalkozó vezetője.
2007 tavaszán, immár harmadszor ültünk asztalhoz a társadalom különböző csoportjait megjelenítő szervezetek képviselőivel. A dialógus eredményét az ez év őszén megjelenő Társadalmi Beszámolónkban tesszük közzé.
Meggyőződésünk, hogy csak akkor lehet működésünk hosszú távon fenntartható és sikeres, ha őszintén érdeklődünk a társadalom ésszerű elvárásai iránt és készek vagyunk cselekedni megvalósításuk érdekében.’"
Emberi tőke-értékközpontú egészségtudatos vállalatirányítás

A rendezvény keretében adja át újra a Magyar Adományozói Fórum a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozói Díjat.
További információ a konferenciáról itt:: www.csrhungary.eu
(x)