
Az ACEA ismeretei szerint októberben Magyarországon 15 ezer új autó kapott rendszámot, 4,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly októberben, ezzel az első tíz hónapban 7,5 százalékkal 145,2 ezerre csökkent az értékesítés. Az új EU-tagok közül októberben és az első tíz hónapban is csak Magyarországon esett vissza az új autók eladása éves egybevetésben, a többieknél októberben 10,4 (Csehország) és 56,8 százalék (Litvánia) közötti ütemben nőtt az értékesítés, de a magyarországinál több kocsi csak Lengyelországban (24 666) és Romániában (27 371) kelt el a múlt hónapban, és az első tíz hónapban is a magyarországi eladás volt a harmadik legnagyobb a tíz új EU-tagország közül.
Szeptemberben még eltűnni látszott a szerény nyári föllendülés a fejlett piacokon, emiatt egész Európában szeptemberben 1,5 százalékkal kevesebb új autó kapott rendszámot, mint tavaly szeptemberben,
Kötelező kalkulálás: dögöljek meg, ha értem |
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen csoport piaci részesedése csökkent: októberben 242,4 ezer fogyott márkáiból, több, mint szeptemberben és 1,4 százalékkal több, mint tavaly októberben - szeptemberben még 6,8 százalékkal kevesebbet értékesített Európában, mint egy évvel azelőtt -, de a VW-csoport piaci részaránya októberben 19,9 százalékos volt a tavaly októberi 20,6 százalék helyett. Viszont javított a szeptemberi 17,9 százalékról. A csoporthoz tartozó Skoda 9,4 százalékkal növelte európai értékesítését, a piaci részaránya változatlan, 2,1 százalékos volt.
A második helyezett PSA Peugeot Citroen piaci részaránya októberben 13,5 százalékra nőtt a szeptemberi 12,1 százalékról, de kisebb volt a tavaly októberi 13,8 százaléknál. Tovább javított a korábban éveken át gyenge FIAT: 7,9 százalékra növelte piaci részarányát a szeptemberi 7,1 százalékról, és javított a tavaly októberi 7,8 százalékhoz képest is.
Tovább romlott a Renault helyzete: októberben a piaci részaránya 9 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 9,2 százalékhoz képest, habár az értékesítését 1,9 százalékkal növelte Európában éves egybevetésben, a szeptemberi, 10,5 százalékos visszaesés után. A Renault csoporthoz tartozó Dacia októberben 110,2 százalékkal több kocsit adott el, mint egy évvel korábban, a piaci részaránya 0,5 százalékra nőtt 0,2 százalékhoz képest.
Az amerikai Ford európai eladása októberben 5,5 százalékkal nőtt éves összehasonlításban a szeptemberi, 0,6 százalékos csökkenés után, a General Motors 3,8 százalékkal növelte eladásait a szeptemberi, 4,7 százalékos többlet után; előretörése hónapról hónapra lassul. A japánok közül a Toyota európai értékesítése 1,4 százalékkal csökkent októberben éves egybevetésben a szeptemberi, 8,9 százalékos visszaesés után, a piaci részaránya 5,2 százalékos volt a szeptemberi 5,4 százalék, az augusztusi 6,4 százalék és a tavaly októberi 5,6 százalék helyett.
A Suzuki európai eladásai októberben 14,2 százalékkal, szeptemberben 8 százalékkal, augusztusban még 27,0 százalékkal, az első tíz hónapban összesen 6,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, a piaci részaránya októberben 1,5 százalékra csökkent a szeptemberi 1,7 százalékról és az augusztusi 2,2 százalékról, de nagyobb volt a tavaly októberi 1,4 százaléknál. Az első tíz hónapban a piaci részaránya 1,6 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 1,5 százalékhoz képest.
Kevesebb gondjuk van a luxusgyártóknak: a BMW októberben 5,9 százalékra növelte a piaci részarányát a szeptemberi 5,5 százalékhoz és a tavaly októberi 4,8 százalékhoz képest, a VW-hez tartozó Audi az eladások 5,5 százalékos növelésével októberben maradt 4,4 százalékon, ez azonos a tavaly októberi piaci arányával is, de az első tíz hónapban átlagosan is 4,4 százalékot ért el az egy évvel korábbi 4,2 százalék helyett.
Jót tettek a hosszú hétvégék a matricáknak
Kösse be magát: ennek a fele sem tréfa
Benzinársokk: a kutak feje is főhet
B10-ben csücsül az autósok harmada
MTI