Azon kívül ugyanis, hogy az USA-ban minden 2004 után gyártott autóban kötelező tartozék az alacsony guminyomásra figyelmeztető rendszer, már szerepel a tesztek között a gumiabroncsok tesztje alacsony - a szükségesnél 40 százalékkal kisebb - keréknyomás mellett is. A közlemény szerint a változó szabályok amellett, hogy kiszámíthatóbbá tehetik a közlekedést, újabb forradalmat indíthatnak el az autók biztonsági rendszereinek terén.
1885 óta - amikor Edward J. Claghorn benyújtotta a biztonsági öv szabadalmát - a fejlesztők folyamatosan ontják magukból a vezetési biztonságot javító találmányokat. |
2002-ben a Goodyear és négy másik gumiabroncsgyártó megegyezett a téren a fejlesztések összehangolásáról. Az együttműködés eredményeként a gyártók a korábbinál jobb élettartammal és menettulajdonságokkal rendelkező, ugyanakkor kedvező árú defekttűrő gumiabroncsokkal jelentek meg a piacon.
A közlemény szerint a mai, modern defekttűrő gumiabroncsok korábban elképzelhetetlen biztonságot nyújtanak: a magyar Készenléti Rendőrség tesztjén a Goodyear RunOnFlat gumiabroncsokkal szerelt tesztautójának nemrég a rendőrségi szöges útzár sem állhatta például útját.
A defekttűrő abroncs története egészen 1892-ig, a szabadalom bejegyzéséig nyúlik vissza, az első valóságban is alkalmazott defekttűrő abroncsot 1934-ben fejlesztette ki a Goodyear. |
A Goodyear RunOnFlat gumiabroncsai immár Magyarországon is számos modellhez megrendelhetők a Minitől a BMW-n át egészen a Mercedesig. A közlemény szerint áruk 20-25 százalékkal magasabb a hagyományos abroncsokénál, így egy szett defekttűrő gumiabroncs annyiba kerül, mintha pótkerékkel kiegészített készletet vásárolnánk.
Ki kell adni a Hankook-szerződést
Ünnepek a Hankooknál: hamarosan okosabbak leszünk
Csak nem? Mégis udvariasak vagyunk az utakon?
Új utak - gumiabroncsból
Mikor kell gumit cserélni?