A több mint két hétig tartó sporteseményt az MTV két csatornája összesen 518 és fél órányi időtartamban közvetítette. Alig akadt olyan magyar, aki ebben az időszakban ne kapcsolt volna legalább egy alkalommal az m1 vagy m2 olimpiai műsoraira. Az olimpiai közvetítések összesített elérése (RCH) a teljes lakosság körében 83, a 18 évesnél idősebbek körében 84 százalék volt.
Az olimpia időszakában a Magyar Televízió napi átlagnézettsége elérte a két nagy kereskedelmi csatornáét, az élő közvetítések alatt pedig kétszer-háromszor többen választották a köztévét, mint a versenytársakat.
A Szonda Ipsos 500 embert kérdezett meg az olimpiai közvetítésekről a Magyar Televízió megbízásából. A reprezentatív telefonos kutatás is azt igazolja, hogy a többség örömmel figyelte az eseményeket – különösen azokat, ahol magyar érdekeltség volt. Minden harmadik magyar annyi olimpiát nézett, amennyit csak tudott. A megkérdezettek 19 százaléka azért követetett egy-egy közvetítést, mert az adott sportágat szereti, és csupán a felnőttek 10 százaléka mondta azt, hogy egyáltalán nem érdeklik a játékok.
Az élő közvetítések és az esti összefoglalók színvonalát a nézők több mint négyötöde tartotta kiválónak vagy jónak. A többség azért volt elégedett az MTV-vel, mert úgy vélte, hogy könnyű volt az adásokból tájékozódni, és jónak tartották a köztévés kommentátorokat is. A nézők 95 százaléka szerint egyértelműen közszolgálati feladat az olimpia közvetítése.
A többség kajak-kenu-rajongó, de a legnépszerűbb a pólós fiúk harca volt az utolsó napon – egyebek között ezek derülnek ki, ha a nézettségi számok mögé nézünk. A száz legnézettebb versenyszám közül minden ötödik evezős futam volt.
Az átlagosnál sokkal többen nézték azokat a versenyszámokat, amelyek a magyar versenyzők kiemelt teljesítményét ígérték.
Az időeltolódás miatt a napközbeni közvetítéseket az érdeklődők máshol és más módon is igyekeztek nyomon követni. A Szonda Ipsos által megkérdezettek válaszai alapján országos szinten legalább 560 ezerre tehető azoknak a száma, akik munkahelyi televízión nézték a legfontosabb eseményeket. Az olimpia ugyan kevésbé volt „közösségi esemény”, mint a labdarúgó Eb, mégis a felnőttek 18 százaléka nézte egyszer-egyszer baráti körben a versenyeket, 11 százalék nyilatkozott úgy, hogy szórakozóhelyeken, illetve szurkolói klubokban kihelyezett kivetítőkön is figyelte az MTV közvetítéseit. Az olimpiák történetében a pekingi játékok esetében volt először lehetőség arra, hogy az érdeklődők mobil TV-n keresztül is követhessék a közvetítéseket. A telefonos kutatásban részt vevő felnőttek egy százaléka élt ezzel a lehetőséggel.
A felmérés szerint legalább másfél millióan tájékozódtak rendszeresen a weben keresztül, és nagy részük az online közvetítés kizárólagos jogával rendelkező MTV www.telesport.hu oldalára is ellátogatott. A legnagyobb csúcsoknál mintegy 25.500 úgynevezett konkurens néző tekintette meg egy időben ugyanazt az élő műsort, jó minőségben, és ezzel az MTV Online új magyarországi rekordot állított fel.
A várakozásnak megfelelően az MTV kereskedelmi bevételei is jól alakultak, az olimpia a tavaly augusztusi eredmény közel háromszorosát hozta a köztévé számára. A pekingi játékokhoz kapcsolódó bevételek még a 2004. augusztusi eredményt is meghaladják, annak ellenére, hogy az athéni olimpia idején főműsoridőben láthatták a nézők a közvetítéseket.
MTV
Olimpia nélkül nézzük-e a köztévét?
A sportba is bele lehet betegedeni