Európa vezető autóipari csoportja, a már hozzá tartozó Porschéval együtt 4,4 millió személyautót és könnyű tehergépjárművet gyártott az év első kilenc hónapjában, a Toyota pedig "csak" 4 milliót. Közben a Toyota bejelentette, hogy kutató-fejlesztő központ építését tervezi Kínában, a beruházás értékét 34-milliárd jenre, mintegy 330-440 millió dollárra teszik.
A gazdasági válság és belső problémái miatt az egykori világelső General Motors csak a negyedik helyet tudta megszerezni 3,6 millióval, a harmadik befutó 3,7 millió járművel a Ford lett. Tavaly még a Toyota volt az első, miután átvette a vezetést a General Motorstól.
A Volkswagen eredetileg 2018-ra akarta elérni azt, hogy a világ első számú autógyártója legyen, a sok országban bevezetett roncsprémium programok azonban kedveztek a VW kis fogyasztású kocsiainak, így az autógyártók közül a német vállalat tudott a legtöbbet profitálni az autólecserélési programból.
A Porsche bekebelezéseko rmegfogalmazottak szerint a cél az, hogy a stuttgarti Porsche 2011 közepéig fokozatosan a wolfsburgi "óriás" tizedik márkája legyen, olyan neves márkák mellett, mint az Audi, a Skoda, a Scania vagy a Bentley. Mindez jelzi, hogy a többiekhez hasonlóan minden valószínűség szerint a Porsche is megőrzi önállóságát.
Az EU-nak nem tetszik, ahogy az Audival bánunk
Autópiac: Golf, Fiesta és Corsa a dobogón
A Volkswagen a Suzukit akarja
Porsche: új modellel a visszaesés ellen
A szárnyalás ellenére óvatos a VW
MTI, Privátbankár