A MagyarBrands program a márkákat hét kritérium alapján értékeli. Ebből négy – tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon – számszerűsíthető, nyilvánosan elérhető adat. A brand ismertségét a fogyasztói márkák esetében reprezentatív fogyasztói kutatás alapján a Gfk Hungária piackutató cég méri, az üzleti brandek esetében pedig szakmai zsűri pontoz. Fontos szempont még a márka jó hírneve és az is, hogy a vevők alapvetően pozitívan viszonyuljanak hozzá, vagyis szeressék, valóban magukénak érezzék azt - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben.
|
A győztes brand emellett széles körben ismert, jó hírű és kedvelt is: e tényezők emelték első helyre. A Gyulai az ismertségének köszönheti ezüstérmét, reputáció és kedveltség alapján a Herendi és a Zsolnay lett volna a második, illetve harmadik helyezett. A kizárólag külföldi kézben lévő vállalatok márkái közül a Törley teljesített a legjobban: a hazai munkavállalók foglalkoztatása mellett a kedveltsége hozott számára pontokat.
A sörök versenyét a Dreher nyerte, a Soproni viszont ismertségben több pontot kapott, és rávert az amúgy kedveltebb Borsodira és Arany Ászokra – holott utóbbiak több magyar felsővezetővel is büszkélkedhetnek.
A lista nagy meglepetése, hogy sem a Sport szelet, sem a Pöttyös Túró Rudi nem került az első ötven közé. A Tibi a hazai menedzsment és a részben magyar tulajdonos miatt került a listára.
Az üzleti márkák 25 tagú rangsorának első helyét a nem száz százalékban hazai tulajdonban lévő, ám magyar munkaerőt és menedzsmentet foglalkoztató Rába nyerte, mely a hetekben elnyerte Figyelő TOP 200 Az év legeredményesebb magyar vállalata díjat is. A járműipari cég elsősorban az identitás, ismertség és jó hírnév kritériumokra kapott magas pontszám alapján végzett az élen.
Privátbankár