1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Elővárosi vasútfejlesztés, P+R parkolók a külvárosokban, úthasználati díj, egységes tarifaközösség, kerékpárutak építése - csak néhány elképzelés arra vonatkozóan, hogyan lehetne autómentessé tenni Budapestet.
Elővárosi vasútfejlesztés, P+R parkolók a külvárosokban, úthasználati díj, egységes tarifaközösség, kerékpárutak építése - csak néhány elképzelés arra vonatkozóan, hogyan lehetne autómentessé tenni Budapestet. Most zajlik az Európai Mobilitási Hét.

A 11 budapesti elővárosi vasútvonal uniós színvonalú közlekedésfejlesztési forrásigénye mintegy 403,8 milliárd forint - mondta el Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója az Európai Mobilitási Hét alkalmából rendezett sajtótájékoztatón. Hozzátette: ezen belül a kiemelt projektekre 35,3 milliárd forintot, az alapinfrastruktúra fejlesztésekre 24,1 milliárd forintot, kiemelt pályaudvari és állomási fejlesztésekre 65,4 milliárd forintot, egyéb elővárosi célú fejlesztésekre 5,9 milliárdot, míg a járműpark korszerűsítésére 90,4 milliárdot szánnak.

A budapesti elővárosi projekt uniós támogatással valósulhat meg, melynek támogatási szerződése, a kérelem összeállítása folyamatban van - mondta Heinczinger István. Emlékeztetett arra, hogy a fővárosba befutó 11 elővárosi vasútvonalat a Budapest határát közösségi közlekedési eszközzel átlépők 38 százaléka választja, az elővárosi vasútfejlesztési projekt célja a személygépkocsival közlekedők átterelése a környezetbarát vasútra.

Kéthelyi József, a Budapesti Közlekedésszervező Kht. ügyvezető igazgatója elmondta: támogatják azt a törekvést, hogy a személygépkocsikat az emberek a főváros határában létesítendő P+R parkolókban hagyják, és onnan tömegközlekedéssel folytassák útjukat. Ezért pártolják azt az elképzelést, hogy Budapesten néhány év múlva bevezessék az úthasználati díjat, de csak abban az esetben, ha annak bevételét visszaforgatják a közösségi közlekedés fejlesztésére.

Utalt arra, hogy már 35 ezren választották a BKV, a Volán, és a MÁV közös bérletét. Tervezik, hogy a Budapesti Közlekedési Szövetséget továbbfejlesztik, és 2010-ig létrehozzák az egész fővárosi agglomeráció egységes tarifaközösségét. Folytatják a Volán elővárosi járatai menetrendjének összehangolását a BKV-val. Emellett már 2008-tól a rákoskerti és a rákoskeresztúri vasútállomásokra érkező szerelvényekhez hozzáigazítanák a ráhordó BKV járatokat, .

Fajcsák Lajos, a Volánbusz Zrt. igazgatója elmondta: az elővárosi közlekedésben legfontosabb feladatuk, hogy ráhordják az utasokat a MÁV járataihoz. Kiemelte, hogy a Volán Vácról, Fótról, Gödöllőről érkező járatainak a végállomása ez év december 1-jétől az Újpest-Városkapu metróállomáshoz kerül a jelenlegi Árpád híd pesti hídfőitől. Ennek célja, hogy a csúcsforgalomban a Váci úton araszoló autóbuszokkal csökkentsék a zsúfoltságot, a légszennyezést, míg az utasok a metróval gyorsabban eljuthatnak végcéljukig.

Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) kerékpáros közlekedésért felelős miniszteri megbízottja közölte: a kormány középtávú programja szerint 56 milliárd forintos fejlesztéssel mintegy 2000 kilométer hosszú kerékpárút létesülhet a következő években.

Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: kerékpárszállítási koncepciójuk, és fejlesztési programjuk célja, hogy minden vonaton biztosítani tudják a biciklik elhelyezését. Utalt arra, hogy az újonnan beszerzett 30+30 Flirt, 10 Talent, és 23 Desiro motorvonatok alkalmasak kerékpár szállítására, míg a hagyományos vasúti kocsik közül a közelmúltban 206-ot alakítottak át erre a célra. Ennek első eredményei azt mutatják, hogy az első félévben 17 százalékkal nőtt a kerékpárjegy-értékesítés volumene, a bázis időszakhoz viszonyítva.

Az Európai Mobilitási Hetet hat éve rendezik meg szeptember 16. és 22. között azzal a céllal, hogy a közösségi közlekedést preferálva az egyénivel szemben, hosszú távon befolyásolja a mobilitással és a városi közlekedéssel kapcsolatos kérdéseket, és javítsa az európai polgárok egészségét és életminőségét.

Számoljon az idegbajjal, ha most autóba ül
Jó néven vennék, ha biciklivel járnánk munkába

MTI
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG