A legdivatosabb, drága divatholmi sem kerüli el olykor a darabológépeket. De van olyan kereskedő is, aki addig engedi le az árat, míg minden darab el nem fogy - olvasható egy magyar szakmai magazinban.
Van, ahol csak pár hónapig tartják az üzletben az árut; ha nem fogy el, irány az outlet. A leértékelt, márkás áruk boltjai között is van különbség: a prémium outletekben például a választék nem lehet egyévesnél régebbi.
Az is megoldás lehet - főleg drágább holmik esetében -, hogy egyik üzletből a másikba viszik a készletet. Az olcsó, pár eurós ruházati termékek és kiegészítők esetében azonban többe kerül a szállítás, mint az eladásból származó várható haszon.
A gyártók és kereskedők pontosan kiszámítják, mi a jobb számukra. Sok kiskereskedő olyan szerződést köt a termelőkkel vagy a nagykereskedőkkel, amelyben kikötik az áru visszavételét is - olvasható a DivatMarketing című folyóirat cikkében, amely a német textilkereskedelem rejtekébe enged bepillantást.
A divat megállíthatatlan mókuskereke azt eredményezi, hogy olykor kifogástalan minőségű márkás termékeket is megsemmisítenek. Ez morbid dolognak tűnik, pedig bevett gyakorlat.
Jótékonysági célokra sem fordítják a fölös ruhafélét - ez állítólag leértékelné a márka rangját - és furcsa tett volna azokkal a vásárlókkal szemben, akik nem kevés eurót áldoztak a szezon elején az újdonságra.
Nagyvárosi tévhitek: mit üzen a cipőfűző színe?
Tinik: légy egyéniség, kövesd a divatot!
A luxuscégek állják a sarat
MTI