A repülőgép-biztosítással is foglalkozó QBE Atlasz Biztosító szerint összesen mintegy kétezer, lajstromjellel rendelkező magán légi jármű van Magyarországon, ám ezek nagyjából fele soha nem száll fel. Bár a gépek beszerzési ára sem alacsony, az igazán nagy kiadást az üzemeltetésük, a biztosítás, műszaki karbantartás és üzemanyag kifizetése jelenti.
Lassan, de nő ezeknek a légi járműveknek a biztosítási piaca is, ami jelenleg nagyjából évi 400 millió forintot tesz ki - áll a közleményben.
A civil forgalomban kizárólagosan jellemző, 6 tonna felszálló súly alatti légi járművek közül a 670 repülőgép és 250 helikopter - ha működik - különösen sokba kerül gazdáiknak, miközben az ország mérete nem indokolja használatukat, nagyobb távolságokra pedig a légi tömegközlekedés gyorsabb, olcsóbb és biztonságosabb is.
A ballonokat, ultra light (UL) és vitorlázó repülőgépeket gyakrabban használják gazdáik, de ezek fenntartási költsége viszonylag alacsony, funkciójuk pedig kevésbé az utazás.
Egy magángép üzemeltetéséhez szükség van egy, az autókéhoz hasonló kötelező felelősségbiztosításra, amely a harmadik félnek okozott károkat téríti meg (TPL), és egy felelősségbiztosításra (PLL) amely a repülőgép üzemeltetője által az utasoknak okozott károk esetén nyújt kártérítést - hívja fel a figyelmet a közlemény szerint Dénes Attila, a QBE Atlasz vezérigazgatója.
Hozzátette, bár nem kötelező, de érdemes biztosítani magát a gépet és a pilótát vagy pilótákat is. Ehhez járul a gép amortizációja és fogyasztása, ami a legolcsóbb esetben is repült óránként legalább 10 ezer forint. Fizetni kell a repülőtér használatáért, a gép tárolásáért, is és csak a pilótajogosítvány, azaz szakszolgálati engedély megszerzése 1-3 millió forintos egyszeri befektetést igényel.
Már nem az ablakemelő az extra
Elkapkodják a balatoni nyaralókat
A luxuscégek állják a sarat
Elkapkodták a Lamborghiniket
Elkezdett csordogálni a luxusadó
MTI