
Kóka János elmondta: a gazdasági tárca és a főváros közösen meghirdeti a "Bringázz a Munkába!" kampányt is, hogy ösztönözzék a kerékpárosokat arra, járjanak biciklivel a munkahelyükre. Cél, hogy legyenek kerékpártárolók, a munkahelyeken pedig szükség lehet öltözőkre, zuhanyozókra is. A közlekedési miniszter azt mondta, a kampány keretében versenyt is indítanak, keresik Budapest legelszántabb, munkába is kerékpárral járó csapatát.
Mint elhangzott, az ígért kerékpárutak első 100 kilométerét már átadták, emellett 500 kilométernyi út tervezését kezdték meg. Idén felújítják például a Fertő-tó körüli kerékpárutat. Kóka János hangsúlyozta: a fejlesztések mellett fokozni kell a kerékpározás biztonságát, hogy drasztikusan csökkenjen a kerékpárbalesetek száma. Szeretnék elérni, hogy a liberális kezdeményezést összkormányzati és összpolitikai támogatás is övezze.
Horváth Ágnes egészségügyi miniszter kiemelte: a kerékpározás elterjedése szemléletváltást indíthat el, amellyel elérhető, hogy csökkenjen, megszűnjön a hat év különbség az uniós és a magyar átlagéletkor között.
Fodor Gábor környezetvédelmi és vízügyi miniszter közölte: a gátépítéseknél határozott elvárás, hogy a gátakon kerékpárút legyen, amelyek az országos kerékpárút-hálózat részévé fognak válni. A kerékpározást segíteni, népszerűsíteni, támogatni akarjuk - hangoztatta. Bejelentette, hogy a környezetvédelmi tárca előtti autóparkolóban szerdától bicikliparkolót állítanak fel, jelezve: a kerékpár az autóval egyenrangú.
Demszky Gábor főpolgármester elmondta: a fővárosban megközelítőleg ugyanannyi kerékpár van, mint autó, de csak 1-2 százalék használja azt a mindennapi közlekedésben. A cél, hogy ez 2013-ra 5 százalékra emelkedjen. Véleménye szerint ehhez elengedhetetlen a kerékpárbarát környezet megteremtése, amely a város forgalmának csillapítását és a tömeg-, a kerékpáros, illetve a gyalogos közlekedés előnyben részesítését jelenti a mindennapokban. Az előbbit az M0-ás körgyűrű, utóbbit a tömegközlekedés fejlesztése, a 4-es metró megépülése szolgálja - tette hozzá.
Az aktuális lépésekről szólva a főpolgármester megemlítette, hogy a kiskörút egyik oldalán a parkolóhelyeket kerékpárútra tervezik váltani. Demszky Gábor elmondta: a jövőben a belvárosi forgalomcsillapításra megoldást jelenthet a európai fővárosban már bevált útdíj bevezetése. Kérdésre válaszolva közölte, hogy szerinte ez 2010 és 2015 között lehet bevezethető.
A szabad demokrata politikusok a Liberális Házba biciklin érkeztek, a sajtótájékoztatót megelőzően a kerékpáros civil szervezetek képviselőivel folytattak megbeszélést a Kerékpáros Magyarország Programról.
A Fidesz reagálásában közölte: több megvalósított kerékpárútra és kevesebb kormányzati pr- és propaganda-eseményre lenne szükség. Medgyesy Balázs, a párt zöld tagozatának elnöke azt mondta, nemcsak arra van szükség, hogy új kerékpárutakat építsen a kormány, hanem a meglévőket, de legalább a fontosabb kerékpárutakat - például a Balaton környékén és a fővárosban - karban kellene tartani. Úgy vélte, ha úgy mennek a dolgok, mint jelenleg, akkor több kerékpárút megy tönkre, mint amennyi épül.
A Fidesz zöld tagozatának vezetője szerint szerencsésebb lenne, ha a mostanihoz hasonló kampányokat politikusok helyett civil szervezetek karolnának fel. Hozzátette: a civilek kezdeményezése hitelesebb lenne a közvélemény számára.
Százból 14 balesetet ittasan okoznak
Kölcsönözhető ökotaxik Párizsban
Ön hogyan jár be a munkahelyére?
MTI