Kamu volt a Noni Juice gyógyhatása
A GVH ismertette: az Üstöki Kereskedelmi, Szolgáltató és Ügynöki Kft. az általa forgalmazott Tahiti Noni Juice és a Forever 365 Aloe Vera termékek népszerűsítésére megjelentetett tájékoztatásaiban gyógyhatást tulajdonít termékeknek. A GVH eljárása során azonban az Üstöki Kft. nem nyújtott be olyan iratot, amely az élelmiszer kategóriájába tartozó termékekről közzétett betegségmegelőző, gyógyító, regeneráló tulajdonságokra vonatkozó állításokat tudományos igénnyel alátámasztaná.
A hatóság vizsgálta azt is, hogy a vállalkozás a Tahiti Noni Juice, a Forever 365 Aloe Vera és a Prolong termékeket folyamatosan nagymértékű árkedvezménnyel hirdeti, és azt állítja, hogy azok kedvezményes áron csak nagyon korlátozott ideig állnak rendelkezésre. A versenyhivatal szerint az Üstöki Kft. reklámjai, tájékoztatói több mint három éven keresztül azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy a termékeket alkalmi áron, 50, 36, 38 százalékkal olcsóbban lehet megvenni. Az Üstöki Kft. olyan tájékoztatást adott, mintha egyszeri, akciós értékesítésre kerülne sor, miközben az állítólagos "akciós" ár folyamatosan érvényesült.
Az GVH szerint jogsértő, hogy az Üstöki Kft. egyes hirdetéseiben a "most", a "soha vissza nem térő alkalom" és "a készlet erejéig" kifejezéseket használata. A reklám üzenetének ellentmond az a tény, hogy a készlet nem fogyott el - mutatott rá közleményében a GVH.
A hatóság a bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülményként vette figyelembe a hatóság, hogy a vállalkozás nem először sértette meg a versenytörvényt, üzletpolitikájának középpontjában a tudományosan nem magalapozott gyógyhatásra utalás állt, megtévesztő tevékenységét pedig több éven át folytatta. Enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a vállalkozás elismerte a jogsértést, és próbálta kijavítani tájékoztatási hibáit.
Megtévesztő "gyógyszerre" lelt a GVH
GVH: az összehasonlító reklámok hasznosak, ha...
GVH: 7 milliós tea-bírság
MTI